Kho Ki Pa Lü (2017)

Alternatieve titel: Up Down & Sideways

India
Documentaire

geregisseerd door Anushka Meenakshi en Iswar Srikumar

Phek is een dorp met ongeveer vijfduizend inwoners in Nagaland, een deelstaat van India, vlakbij de grens met Myanmar. Het overgrote deel van de bevolking verbouwt rijst voor eigen gebruik. Tijdens het zware werk op het land zingen mannen en vrouwen samen in kleine groepjes. Het strakke ritme en de bewegingen van het hakken, ploegen, planten en oogsten worden begeleid door klanken en teksten die ver dragen door de bergen. Naarmate het seizoen vordert, verandert de toon en wordt de muziek steeds hypnotiserender.