Debut (2017)

Wit-Rusland
Documentaire

geregisseerd door Anastasiya Miroshnichenko

Ruim vijftienhonderd vrouwen, die voor het eerst een misdaad hebben gepleegd, zijn gedetineerd in een vrouwengevangenis in Wit-Rusland. Elf van hen hebben zich opgegeven om mee te spelen in een toneelstuk, als adempauze voor het gevangenisregime, als therapie en als verkapte oefening voor terugkeer naar de maatschappij. De beelden van de repetitie vormen de rode draad in dit portret, dat de gedetineerden ontdoet van hun stigma als misdadiger.