Chimera Experiments (2017)

Verenigde Staten / Canada / Haïti / Trinidad en Tobago / Verenigde Arabische Emiraten / Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Experimenteel

geregisseerd door Miryam Charles, Josephine Decker, Alexis Gambis, Barry Gibb, Ian Harnarine, Noah Hutton, Demelza Kooij, Jeannette Louie, Rachel Mayeri en Sally Warring
met Arliss Howard, Devika Bhise en Ronald Peet

Een omnibusfilm gedreven door wetenschap, die zowel het onderwerp evolutie verkent in zijn natuurlijke als kunstmatige vormen, als organismes die zich modificeren. Een chimera is een organisme of weefsel dat minstens twee verschillende sets van DNA bevat terwijl Mosaics organismes zijn met cellen die voortkomen uit een zygote en een hybride. De besproken onderwerpen zijn omvat in tien hoofdstukken door evenveel regisseurs die tevens een spreekbuis geven aan invloedrijke wetenschappers.