Baumschlager (2016)

Oostenrijk / Israël

geregisseerd door Harald Sicheritz
met Thomas Stipsits, Gerti Drassl en Meyrav Feldman

Werner Baumschlager, een ietwat onhandige rokkenjager, is gevestigd als Oostenrijkse VN-ambtenaar in het Midden-Oosten. Eindelijk komt vrede, maar niemand weet er goed mee om te gaan. Plotseling zou er geen behoefte meer aan VN-vlaggen zijn, en er zou geen ruimte zijn voor heldhaftige nationale verdedigers en overwinnaars van de oorlog. Een vervelende situatie, die onwenselijk is voor vele partijen. Daarom zou men liever naar de oude situatie terugkeren en derhalve een zondebok zoeken. Baumschlager is hiervoor uitermate geschikt.