La Città Ideale (2012)

Italië
Drama / Thriller

geregisseerd door Luigi Lo Cascio
met Luigi Lo Cascio, Luigi Maria Burruano en Massimo Foschi

Michele Grassadonia (Luigi Lo Cascio) is een ecologische architect die verhuist van Palermo naar zijn ideale stad Siena, waar hij werk heeft gevonden. In Toscane begint hij een bijzonder experiment: hij bouwt er een passiefhuis. Maar op een regenavond vindt hij langs de weg een levenloos lichaam. Vanaf dit incident stapelen de problemen zich op voor deze brave burger.