Tales from the Lakeside: Lengemesék (2017)

Alternatieve titels: Lengemesék | Verhalen uit het Meer

Hongarije
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Zsolt Pálfi
met de stemmen van Johanna Albert, Péter Bercsényi en Róbert Bolla

De groene Verdies zijn kleine maar dappere bewakers van een meer. De jongste Verdies worden alleen bewakers als hun haar bruin kleurt. Tot dan is hun leven maar saai. De kleintjes met groen haar mogen niet vliegen op vogels, niet alleen roeien op het meer en niet rijden op kikkers. Whistle zijn grootste droom is om een bewaker te worden maar zijn nieuwsgierigheid brengt hem altijd in de problemen. Echter als het meer in gevaar komt door een alliantie van de Grimps en de zwanen moet hij met een moedig plan komen om het meer en zijn bewoners te redden. Hij krijgt hierbij hulp van zijn opa, de waterslangen en de kikkers.