On a River in Ireland (2013)

Alternatieve titel: Ireland's Wild River

Ierland
Documentaire
53 minuten / 45 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Colin Stafford-Johnson

Documentaire over de natuur en de dieren in en rond de Shannon, de belangrijkste rivier en een natuurhistorisch baken van Ierland. De Shannon stroomt 340 kilometer van noord naar zuid door Ierland en scheidt het bergachtige westen van het vlakkere oosten. Onderweg passeert hij een gevarieerd palet van landschappen. De panorama's en de dieren worden in beeld gebracht, onder meer met extreem snelle camera's (1.000 beelden per seconde).