• 8.561.697 stemmen

Geregisseerd door: Jayaprakash Radhakrishnan

Met onder meer: Anand Sami en Jayaprakash Radhakrishnan

Oorspronkelijke taal: Malayalam

Plot Lens

Aravind is een getrouwde man die steeds meer vervreemdt van zijn vrouw. Hij neemt zijn toevlucht tot virtuele seksuele relaties en raakt verslaafd aan webcams en voyeurisme. Op een dag krijgt hij echter meer dan hij hoopte wanneer een onbekende hem online probeert te dwingen te kijken naar een zelfmoord.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van brawljeff

brawljeff

Interessant verhaal, dat soms aan de serie Black Mirror doet denken. Vooral narratief is de film erg sterk en dat komt vooral omdat het personage Yohan zeer interessant is. Gaandeweg de film kom je steeds meer over de achtergrond van dit personage te weten en verandert hij langzamerhand van de schurk naar de 'held' van de film. Voor Aravind geldt precies het tegenovergestelde. Erg goed uitgevoerd.

Maar wat een belabberd slecht acteerwerk, wat er voor zorgde dat de personages veel minder goed uit de verf kwamen. Daarnaast was de muziek van het niveau GTST. Jammer, ik kan er helaas geen voldoende meer van maken.

avatar van Onweersvlieg

Onweersvlieg

Fantastische film hoor, zeker het bekijken waard. Alleen het einde is wat flauw.

avatar van arnxx

arnxx

Ik kwam echt niet verder dan een half uur man. Wat een waardeloos acteerwerk. Introduceer eerst even de personages en de setting even fatsoenlijk. Zijn we in India? Waarom spreekt de hoofdpersoon dan Engels, het is duidelijk zijn eerste taal niet. De cinematografie was best goed en de sets ook. Dat eerste webcamgesprek met die vent waardoor het plot begint te rollen begint veels te vroeg. Dan nog het belabberde acteerwerk van met name het hoofdpersoon en ja, dan denk ik niet dat de film verderop nog te redden is. Dat terwijl de Black Mirror-achtige setting best wel interessant kunnen zijn. Ik geef verder geen cijfer maar toch wel even commenten, want het gebeurt echt zelden dat ik een film zo snel af zet.