Sing Song (2017)

Nederland
Familie / Muziek

geregisseerd door Mischa Kamp
met Georgiefa Boomdijk, Floris Bosma en Glen Faria

In de muzikale film 'Miss Sing Song' wordt de 16-jarige Jasmine uitgenodigd voor een song-contest in Suriname. Vol enthousiasme vertrekt ze met gitarist Stijn naar haar exotische geboorteland, maar niet alleen om te zingen. Zonder dat iemand het weet, gaat ze op zoek naar haar moeder. Maar met haar zoektocht zet ze zowel haar vriendschap met Stijn als het winnen van de wedstrijd op het spel. Dan doet ze een bijzondere ontdekking die alles op zijn kop zet.

Vanaf 20 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Quentin
Doet het enorm slecht in de bioscopen, geen lang leven beschoren.

Quentin schreef:
Doet het enorm slecht in de bioscopen, geen lang leven beschoren.
Oei, dat zijn slechte cijfers ja. Jammer.

avatar van Baboesjka
Gisteren in de bioscoop gezien, en wat heb ik genoten! Wat een mooi verhaal, goed geacteerd, leuke liedjes, en voor mij was het ook nog eens extra leuk dat er familie in speelt (mijn ouders komen uit Suriname). Jammer dat ie weinig bezoekers trekt. Deze film verdient veel meer aandacht. Een aanrader! 4,5*

avatar van opa-ben
Gisteren, tijdens de laatste draaidag in de lokale bioscoop, vergezeld van een kleindochter deze film gezien. In het begin vond ik het tegenvallen. Beetje dom gedans en dergelijke, een jokkende tieneren ga zo maar door. Gaandeweg raakte ik geboeid door het verhaal dat deze film in zich draagt.
Al met al toch wel genoten, daarom 3 sterren. Ik vraag me nog altijd af waarom de vader zo'n vreselijke hekel aan Suriname had fekregen. Door de moeder van zijn dochter?
Misschien moet ik hem nog eens kijken.:)

Wat een drama en wat kinderlijk geacteerd, een willekeurig toneel gemeenschap in een dorp is nog beter en dan die echt tenenkrommende liedjes ik werd er echt misselijk van, maar misschien moeten we wel zeggen dat dit geneuzel niet aan mijn is besteed omdat ik ook zag dat er mensen zijn die dit wel kunnen waarderen....

Redelijk hoog gewaardeerd op de diverse sites tot dusverre, maar veel stelt het allemaal niet voor helaas. Ben best te porren voor een goede musical, maar hier wordt de ene matige song gevolgd door een volgende matige. Creatieve teksten af en toe, maar puur qua muziek is het vrij armzalig. Ook een film bedoeld voor kinderen eigenlijk, die zullen zich ook wat minder storen aan het slappe, wat onvoltooide verhaal wat er omheen is verzonnen. Gelukkig kort genoeg om je er niet aan te hoeven ergeren, maar kwalitatief duidelijk onder de maat. Kan helpen als je uit Suriname komt en wat meer herkenning hebt bij locaties en het overdreven vrolijke gedoe, welk aan de gemiddelde chagrijnige andere Nederlander niet zal zijn besteed. Niettemin, meisje Boomdijk zien we later ongetwijfeld terug in betere films en series.