They (2017)

Verenigde Staten / Qatar

geregisseerd door Anahita Ghazvinizadeh
met Rhys Fehrenbacher, Nicole Coffineau en Koohyar Hosseini

De 14-jarige J, uitgesproken als 'They' woont bij zijn ouders in een buitenwijk van Chicago. J twijfelt over zijn geslachtsidentiteit en neemt hormoonblokkers om zijn pubertijd uit te stellen. Na twee jaar van therapie en medicatie moet J een keuze maken. In dit cruciale weekend, als zijn ouders weg zijn, komt J's zus Lauren en haar mogelijke Iraanse partner Araz langs om voor 'They' te zorgen.