Tbilisi, I Love You (2014)

Verenigde Staten / Georgië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Nick Agiashvili, Irakli Chkhikvadze, Levan Glonti, Alexander Kviria, Tako Shavgulidze, Kote Takaishvili en Levan Tutberidze
met Malcolm McDowell, Ron Perlman en George Finn

De vierde “I Love You” over de universele liefde in een wereldstad. Dit keer is de Georgische hoofdstad Tbilisi aan de beurt. In 10 episodes vertellen zeven regisseurs verhalen over liefde, romantiek en verwondering. In “the Guest” vertelt een dierenarts over haar avontuurtje met een politicus. In “Happy Meal” belooft een werkeloze vader dat hij zijn zoon mee zal nemen naar de McDonalds en in “Tbilisi, My City” speelt Malcolm McDowell een acteur die een maand in de stad moet blijven en door een joviale kerel wordt rondgeleid.

avatar van Querelle
Het vierde deel van de "I Love You" franchise is een nationale aangelegenheid geworden. Het initiatief is van Nick Agiashvili, een in de V.S. werkende Georgische regisseur, die alleen beginnende Georgische filmmakers om zich heen heeft verzameld. De meesten hadden hiervoor nog maar één film gemaakt. Enige uitzondering is Levan Tutberidze die al vanaf de jaren 80 bezig is, en een aantal bescheiden succesjes op zijn naam heeft staan. Deze film heeft blijkbaar weinig stof doen opwaaien.

Volgende keer Rotterdam?