52hz, I Love You (2017)

Taiwan
Muziek / Komedie

geregisseerd door Te-Sheng Wei
met Chuan-Ying Chuang, Chung-Yu Lin en Mify Chen

Valentijnsdag in Taipei City. De bloemiste Xin is in mineur omdat ze de hele dag bloemen moet bezorgen aan verliefde stelletjes maar zelf eenzaam is. Aan de andere kant van de stad droomt chocolatier Ang over zijn geheime liefde Lei. Da He bereidt een huwelijksaanzoek voor, precies op de dag dat zijn vriendin het wilt uitmaken.

avatar van danuz
Gezien in aanwezigheid van minstens honderd expat Taiwanezen en de regisseur zelf. Aan de zaal te horen konden de expats hun geluk niet op. Zelf moest ik wel even doorzetten, dit was een soort Love Actually meets Bollywood. Maar dan op z’n Taiwanees, dus met een groen Taipei vol kleine winkeltjes, appartementjes en vrolijke "hippe" mensen. Jammer dat ze bijna letterlijk niet stopten met zingen, denk dat er elke drie minuten wel een liedje voorbij kwam. Mier-, maar dan ook echt mierzoet.
Je zou er een kleurrijk spektakel in kunnen zien, maar ik vond het eigenlijk gewoon matige kitsch..