Girl Followed (2017)

Thriller

geregisseerd door Tom Shell
met Emma Fuhrmann, Joey Lawrence en Heather McComb

Regan is een 14-jarig meisje. Nadat haar ouders ontdekken dat Regan seksueel getinte foto's van zichzelf naar jongens stuurt, krijgt ze huisarrest. Haar eenzaamheid en opstandige gedrag trekken de aandacht van een 22-jarige medisch student. In eerste instantie lijkt er een onschuldige vriendschap tussen beiden te ontstaan, waarbij de student een uitlaatklep is voor Regan. Maar al gauw ontdekt Regan dat haar nieuwe vriend bepaalde plannen heeft...

De laatste jaren schieten de films over de gevaren van internet als paddenstoelen uit de grond. Afgezien van de impliciete waarschuwingen laat de kwaliteit van die films over het algemeen nogal te wensen over. Deze film vormt daarop geen uitzondering, ondanks de aantrekkelijke cast.