One Thousand Ropes (2016)

Nieuw-Zeeland

geregisseerd door Tusi Tamasese
met Beulah Koale, Uelese Petaia en Sima Urale

Een oude man begraaft een placenta onder een citroenboom. Later zien we zijn hand zachtjes over een citroen heen en weer bewegen op een tafel, alsof hij deze wou masseren. Naast zijn baan bij de bakker werkt Maea ook zoals een traditionele vroedvrouw, een taak die hij nodig heeft om vakkundig de buik van zwangere vrouwen te masseren. Bij hem thuis getuigen bleke vlekken op de muur van foto's die zijn verwijderd. Maea heeft zich gedistantieerd van zijn familie na een traumatische en gewelddadige episode. Maar op een dag staat zijn dochter Ilisa voor de deur. Ze is zwanger en ook mishandeld door haar vriend...

avatar van HALVE TAMME.
Mooie poster