Hotel de Grote L (2017)

Nederland
Familie

geregisseerd door Ineke Houtman
met Julian Ras, Abbey Hoes en Frank Lammers

Kos is een jongen van 13. Als zijn vader een hartaanval krijgt moet hij het hotel van zijn vader runnen. Zijn drie maffe zussen zijn echter niet echt behulpzaam. Als Kos erachter komt dat zijn vader schulden heeft moet hij als jongen meedoen aan een schoonheidswedstrijd om Miss Noordzee te worden.

Naar het gelijknamige boek van Sjoerd Kuyper

Vanaf 19 april in de bioscoop (eOne)

avatar van tattoobob
Dat word weer een bioscoop bezoekje met de kleine.

Ik kan mij hier niets van herinneren.

avatar van Phantasm
Redelijke film voor de jeugd waar ik toch wel wat meer van had verwacht.

avatar van BlueJudaskiss
Aiko Beemsterboer, Abbey Hoes en Bente Fokkens: snap ik - leuke meiden die al gauw een onoplettende tegenspeler met gemak van het scherm afspelen. Maar zo'n braafste jongetje van de klas als Julian Ras, en dan ook nog in een hoofdrol? Nee, ik zie het niet. Niet dat hij wordt geholpen door die vreselijke voice-over teksten, maar toch.

Verhaal werkt ook niet mee - dat de kinderen zonder Kinderbescherming dat hotel mogen runnen soit, maar dat Tootsie-element met die miss-verkiezing ('Tieten naar voren en kont vooruit!', zegt de coach tegen meisjes van 14, je moet maar durven) ging er bij mij echt niet in. Eigenlijk 2,0*, maar de film is mooi in beeld gebracht en de volwassen bijrollen vond ik leuk.

2,5* dus.

Onbenullige kinderfilm, nauwelijks de moeite van een nadere beschouwing waard. Gelukkig geen al te flauwe kinderachtige humor(eigenlijk helemaal geen humor), maar meer een romantische zwijmelfilm voor bakvisjes. Pa Lammers heeft niet veel te doen, de meiden zien er goed uit en hebben wel talent(zeker die allerkleinste speelt goed), van die jongens raakte ik niet onder de indruk. Moraal van het verhaal(als je tegenslag hebt en vervolgens hard werkt om het op te lossen vind je geluk en de liefde) is kippenvel veroorzakend vals eigenlijk. Mager script en slecht uitgewerkt maar je tienerdochter/zoon van dertien zal het best leuk vinden.

avatar van Grindhouse62
Heb deze best aardige jeugdfilm met mijn kleindochter gekeken en ik ze vond hem erg leuk. Ik vond het zelf niet vervelend om de film te zien. Maar kijk toch liever een film met mijn kleinzoon.