Mitten in Deutschland: NSU (2016)

Alternatieve titel: NSU: German History X

Duitsland
Misdaad / Drama
281 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Christian Schwochow, Züli Aladag en Florian Cossen
met Anna Maria Mühe, Ben Münchow en Albrecht Schuch

Het waargebeurde verhaal van NSU gaat over de misdaden van de National Socialist Underground, een op zichzelf staand neonazi commando dat verdacht wordt van diverse moorden op immigranten en enkele bankovervallen. De makers hebben getracht om de over meer dan twintig jaar verspreide gebeurtenissen zo waarheidsgetrouw mogelijk neer te zetten.

avatar van centurion81
Eigenlijk drie films. De eerste film die handelt over de daders 3,5* en de beide anderen, de tweede over de slachtoffers en de derde over de rechercheurs 2,5*. De boodschappen die in de tweede en derde film centraal stonden hadden wmb geen hele film nodig.

Alleen de 1e film gekeken, omdat die het verhaal over de daders vertelt. Redelijk, maar wel veel geschreeuw en je vraagt je soms af hoe dom de mensheid kan zijn