Mansfield 66/67 (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Biografie

geregisseerd door P. David Ebersole en Todd Hughes
met Ann Magnuson, Richmond Arquette en Kenneth Anger

In 2017 is het vijftig jaar geleden dat actrice en sekssymbool Jayne Mansfield stierf in een bizar auto-ongeluk. De makers van Mansfield 66/67 kiezen ervoor om expres allerlei conflicterende visies op de 'blond bombshell' over het voetlicht te brengen. Was Mansfield, die in de jaren vijftig met Marilyn Monroe moest wedijveren, een levende cartoon, een campfiguur, of was zij hoogbegaafd en begiftigd met andere talenten dan haar grote boezem waar filmtitels als Kiss Them for Me quasihumoristisch naar verwezen? En was haar dood het gevolg van een flirt met de Church of Satan of pure pech?

avatar van Biosguru
Zeer benieuwd naar. Net uit op iTunes. Zie ook mevr. Mansfield haar Pink Palace als voorproefje: Inside the Mansfield Mansion - messynessychic.com