Za Niebieskimi Drzwiami (2016)

Alternatieve titels: Behind the Blue Door | Achter de Blauwe Deur

Polen
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Mariusz Palej
met Dominik Kowalczyk, Magdalena Niec en Ewa Blaszczyk

De elfjarige Lukasz gaat met zijn moeder met de auto op vakantie. De pret wordt verstoord door een ongeluk, waardoor Lukasz moet worden opgenomen in het ziekenhuis. Als hij weer bij zijn positieven komt, krijgt hij te horen dat zijn moeder in een coma ligt. Een tante die hij nog nooit heeft ontmoet gaat voor hem zorgen in een pension aan zee. Daar ontdekt hij in zijn kamer een blauwe deur naar een andere realiteit.