The Dinner (2017)

Drama / Thriller

geregisseerd door Oren Moverman
met Richard Gere, Laura Linney en Steve Coogan

Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen. De twee zoons van beide echtparen hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee op tv vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Twee mannen, twee vrouwen, twee zoons – wie durft een beslissing te nemen over de toekomst van zijn eigen kind?

In Film > Nieuws > The Dinner (2017):

Richard Gere in verfilming Het Diner van Herman Koch | NU

Acteurs Richard Gere en Laura Linney gaan de hoofdrollen spelen in de Amerikaanse verfilming van het boek Het Diner van schrijver Herman Koch.

The Dinner (2017) - imdb.com

Alweer de derde verfilming van Herman Koch's 'internationale bestseller' Het Diner.

Ben toch wel benieuwd, goede cast.

avatar van hendrikjanjansen

Ja. Laat het maar aan de Amerikaanse moraalridders over om een goed verhaal compleet te verkrachten.

avatar van John Milton
toch ontbreekt een beetje in dit artikel of die critici die de film neersabelden, het boek wél goed vonden. Je weet nooit of ze niet desgevraagd Kochs boek zelf ook niet al te best zouden vinden, op deze manier. Nu lijkt het een beetje alsof ze het grotendeels met Koch eens zijn dat de verfilming niet goed is, wat niet hetzelfde is als dat de film of het verhaal niet goed zijn.

avatar van badfans69
The Dinner” made $669,000 from 509 locations Variety

Bélon

En terecht. Wat een kutfilm. Zelfs de "special" effects zijn matig. Als Richard Gere opduikt hou je je hart al vast...edoch Steve Coogan was ook aanwezig. Mocht niet baten want voor zijn sarcastische humor was geen plaats. Lang geleden dat ik zo'n turkey heb gezien.

0.5* (+0.5* voor de ober die droog z'n werk bleef doen)

PS: zelfs de MM zoekmachine vindt dit gedrocht niet makkelijk moet je echt caps intikken voor de eerste letters of via omweg op regisseur zoeken. Misschien afgekocht

avatar van Drifter
Het verhaalt kabbelt de hele tijd voort zonder dat er veel actie is en aangezien het voor een groot deel achterstevoren wordt verteld is het niet te volgen.
en het einde is dat men opgehouden is met de film omdat de tijd op was

avatar van nadrin
Goede verfilming. Vooral hoe de moeders vechten voor hun kinderen. Knap

avatar van schumacher
Mja, dit was het toch echt niet vond ik.
Een blablabla drama, zeker en vast geen thriller.
Ik had er veel meer van verwacht.

Zure recensies hier, en dat is terecht. Verbazingwekkend dat men van zo'n goed basisgegeven zo'n prutfilm weet te maken. Heb het boek van Koch niet gelezen, maar je hoeft ook geen boekenwurm te zijn om te snappen dat je met een dergelijk intrigerend onderwerp(hoe ver wil je als ouders gaan om je kind te beschermen na een misstap?) best een sterke psychologische thriller kunt maken. De Nederlandse versie Het Diner was naar mijn idee maar half geslaagd(timide uitwerking waarbij het enorme potentieel niet helemaal werd benut), maar nog altijd een stuk beter dan deze Amerikaanse interpretatie want zij maken er helemaal een potje van. Een veel te lange film, met ellenlange dialogen, slecht acteerwerk en een regisseur die maar nergens een punt van kan maken. Gere vind ik meestal best goed, maar hier is hij arroganter en irritanter dan ooit. Coogan is met zijn stijl volledig verkeerd gekozen voor deze rol en laat Jacob Derwig lijken op een acteur van wereldformaat. De dames in deze film krijgen nauwelijks de kans om iets te maken van hun ondergeschikte rollen. The Dinner is een mislukking van een niveau welk je anno 2017 nauwelijks nog verwacht.

avatar van AniSter
Eén lange wanvertoning. Wat een ongelooflijke irritante zooi. Vooral die Steve Coogan. Vond hem al twee keer niks in Stan and Ollie. In The Dinner is hij vier keer niks. Deze film was inderdaad echt een drama, maar zeker geen thriller. Daarbij ook nog een flut einde wat dit stuk ellende van twee uur 'compleet' maakt. 0 sterren van mij..... Vooruit, een halve ster, voor dat leuke vriendinnetje van die etter van een zoon.