Le Voyageur (2016)

Alternatieve titel: The Traveller

Frankrijk / Libanon

geregisseerd door Hadi Ghandour
met Rodrigue Sleiman, Donia Eden en Aïda Sabra

Adnan, een reisagent in een klein Libanees dorpje, heeft er altijd van gedroomd om de wereld rond te reizen maar heeft nooit de kans gehad om zijn land te verlaten. Dan stuurt zijn baas hem naar Parijs voor zaken. Adnans droom begint. Hij ontmoet Layla, zijn jonge en aantrekkelijke nichtje, dat alleen woont met haar moeder Insaf. Verontrust door zijn liefde voor Layla en door de drukte van de stad, trekt Adnan alles in zijn leven in twijfel. Tot het punt dat hij afscheid neemt van zijn waarden, zijn identiteit en zijn familie.