Abad Va Yek Rooz (2016)

Alternatieve titel: Life+1Day

Iran

geregisseerd door Saeed Roustayi
met Peyman Moaadi, Navid Mohammadzadeh en Parinaz Izadyar

Somayeh is in de war. Haar enige wens is om haar familie te verlaten en haar lot in eigen hand te nemen. Haar liefde van haar zieke moeder en uitzonderlijk slimme broer weerhouden haar hiervan. Op een dag introduceert haar oudere broer Morteza haar bij Afghaanse man die met haar wil trouwen en haar wil meenemen naar Afghanistan. Ze accepteert het aanbod, omdat ze haar broers zorgen waardeert en ziet het in de eerste plaats als een middel om te ontsnappen aan haar familie. En dan, op het allerlaatste moment, ontdekt ze de achtergrond van het huwelijksaanzoek.