I Never Promised You a Rose Garden (1977)

geregisseerd door Anthony Page
met Kathleen Quinlan, Bibi Andersson en Ben Piazza

Deborah is opgesloten in een inrichting en kan deze niet zomaar verlaten. Wel wordt ze als het beter gaat naar een afdeling geplaatst waar de patiënten meer vrijheden hebben. Naar het boek van Joanne Greenberg.

Erg vervelende film, vond ik, vol bestselleropvattingen over psychiatrie. De schrijfster van het boek was trouwens Hannah Green.

avatar van predator
Ik vond het juist een duidelijk beeld geven van de jaren '50 psychiatrie, maar ik zou het nog een keer moeten zien.

Voorlopig 3,5*

P.S. Joanne Greenberg en Hannah Green zijn dezelfde personen

Na het internet lang afgezocht te hebben, heb ik eindelijk de film 'i never promised you a rosegarden' in mijn bezit! En wat een fantastische film! Erg goed geacteerd door Kathleen Quinlan. Misschien lijkt haar acteerwerk nogal overdreven, maar als je de situatie waarin zij verkeerd kent, weet je dat dit niet zo is. Dit is zonder enige twijfel mijn lievelingsfilm!

5 sterren!

Hoi,

Ik heb de film jarengeleden in de bioscoop gezien en was erg onder de indruk. Ik wil vragen waar je de film hebt gevonden en of hij Nederlands ondertiteld is.

groetjes,

Astrid

Silarean schreef:

5 sterren!

softenon1953 schreef:
Hoi,

groetjes,

Astrid

Ik heb de videoband via marktplaats bemachtigd. Hij is Nederlands ondertiteld. Ik zou marktplaats in de gaten houden en hopen dat iemand hem aanbiedt! Succes!

Ik ben op zoek naar de film
I never promised you a rosegarden
Ik wil deze graag kopen op DVD.

Kan iemand mij daaraan helpen ?

Anita Naus

avatar van SturyNijmegen
Ik heb de film in 1982 gezien, voor de helft helaas want ik moest de trein halen.
Ik vond het indrukwekkend , zeker die waanwereld waarin de hoofdpersoon leefde.
Maar ik moet dus nog de andere helft zien, weet iemand waar deze dvd te koop is?

avatar van SturyNijmegen
Inmiddels op internet gezien. De psychiatrie in de jaren 50, zonder anti psychotica en met spanlakens en isoleercel.
De psychoses en de wanen zijn prachtig verbeeld als een soort horrorsprookje in het brein van Deborah. Echt angstaanjagend af en toe, ook ontroerend
DR. Fried speelt een zeer betrokken hulpverleenster