The Lost World (1998)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Bob Keen
met Patrick Bergin, Jayne Heitmeyer en David Nerman

De ontdekkingsreiziger Maple White ontdekt een plateau in Mongolië waar nog dinosauriërs en andere prehistorische dieren leven. Terug in Engeland wil niemand professor Challenger en dit nieuws over een 'verloren wereld' geloven. Om zijn gelijk te bewijzen wordt er een nieuwe expeditie georganiseerd. De andere leden van de groep zijn Amanda White, de dochter van Maple White, journalist Arthur Malone, de sceptische professor Leo Summerlee en de jager John Roxton.

Uit de categorie 'major rip-offs'.

Haha, zelfs een Attenborough look-a-like.

avatar van tovenaar
Ik denk dat Bob Keen de minst creatieve persoon is op aarde, althans, 1 van de.

Maar wel gebaseerd op een Sir Arthur Canon Doyle verhaal, zegt de poster. En die was er toch echt eerder dan Jurassic Park.....

Desalniettemin een snelle inhaker, lijkt me. Zouden er echt mensen intrappen, denk je?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Er kwam destijds gelijk met Titanic ook zo'n nepversie in de videotheek, heb nog heel wat huurders moeten waarschuwen, "Weet u wel zeker dat het DEZE film is die u wilt zien"?

Jordy schreef:

Maar die was niet gebasseerd op zo'n beroemde schrijver. Doyle is bekender dan Chrichton.
(maar niet door dit boek....)

Jordy schreef:

En die dachten echt dat ze te maken hadden met de film van Cameron?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ze dachten inderdaad dat dat "de" Titanic-film was

avatar van Brooklyn
Ik hoor een "Meer berichten over Jordy's videotheek-ervaringen verplaatst naar het forum" aankomen

Oempf, wat enorm slecht.
Aangezien ik deze week ook Jurassic Park heb gezien, is t wellicht nog een graatje erger.

Het zijn nog niet eens de dino's die het slechtst zijn uitgevoerd.
Maar dat vliegtuig, die ballon en t landschap zag er ontzettend nep uit.
Acteerwerk is ook zeer matig, alleen Bergin speelde overtuigend.

En waarom neemt iemand in vredesnaam een platenspeler mee op zijn zoektocht naar fossielen.

Wat zal deze regisseur wel niet gedacht hebben ,dat dit een succes werd ofzo, dat het goede special fx had en een goed verhaal ofzo. hahahahahahahahahahaha !!!! bijna nog nooit zo'n slechte film gezien, ik heb de hele film in een deuk gelegen, en het einde dan, dat was... naja laat ik er maar over ophouden. natuurlijk 0,5*

avatar van sn@ke
Is hier ook niet een serie van ? Ik heb eens een aflevering gekeken en die was echt lachwekkend slecht.

Hoezow geript... lekkr origineel, vooral omdat in ditzelfde jaar de officiele The Lost World uitkwam...

film_kaza
Galantje0012 schreef:
ik vind hem best goed, maar zeker niet beter dan de 1.

Nee dit is niet Jurassic Park 2.
Jurassic Park 2 en deze film zijn allebei gebaseerd op een boek "The Lost World".

avatar van EspenSGX
film_kaza schreef:

Nee dit is niet Jurassic Park 2.

Deze film is gebaseerd op het boek The Lost World van Sir Arthur Conan Doyle en Jurassic Park 2 op het boek The Lost World van Micheal Crichton en zijn 2 verschillende boeken met als enige grote overeenkomst dat het over dino's gaat.

K@i

K@i schreef:
hahaha dit HUILWEKENDE PRUTSWERK jurassicpark 2
nee dat is deze zeer zeker niet

stem niet anders had ik een 0'5 gestemt
Ik heb mijzelf juist prima vermaakt en een voldoende krijgt The Lost World van mij zeer zeker.

avatar van Minotaures
Goeie film...

avatar van kirk douglas
volledig overbodig product dat de naam arthur conan doyle niet verdiend.
de productie wijkt werkelijk enorm af van het boek.
het acteerwerk gaat nog wel ik heb veel slechter gezien.
de effecten zijn niet al te best.
maar wat echt opvalt zijn de vele plotgaten bijv : dat ze de mand van de ballon als vangkooi willen gebruiken. maar als je een dino gevangen hebt hoe wil je dan weer terug komen met de ballon?

en dan nog krokodillen die als mollen in de grond zitten!!!!

desondanks is de film nog redelijk onderhoudend en lang nog niet zo slecht als troep zoals: 100 million bc of 10 000 a.d.

Xextreem
Jammer dat er weer trollen hier zitten die graag de film even nog omlaag drukken. Het is niet een van de beste film vond hem persoonlijk wel voldoende. Meer ga ik er niet op in.

Xextreem schreef:

Ik zag je net op Jurassic Park reageren, maar ik denk dat dit de verkeerde film is.

avatar van 606
Voor de natuur geef ik sterren en verhaal was ook op zich nog leuk.
Maar de rest was gewoon slecht en vooral de effecten.

2 sterren

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.