Vergine Giurata (2015)

Alternatieve titels: Sworn Virgin | Virgin

Italië / Zwitserland / Duitsland / Albanië / Kosovo / Frankrijk

geregisseerd door Laura Bispuri
met Alba Rohrwacher, Emily Ferratello en Lars Eidinger

Hana Doda ontsnapt aan het lot van knecht zijn dat wordt opgelegd aan de vrouwen in de Albanese bergen. Zij beroept zich op de oude wet van de Kanun en zweert eeuwige maagdelijkheid. Ze verandert in een man, neemt een geweer en wordt Mark. Haar weigering tegen elke vorm van liefde wordt na een tijd haar gevangenis. Na meer dan tien jaar in eenzaamheid in de bergen, besluit ze haar leven te veranderen.

avatar van Verhoeven
Actrice Alba Rohrwacher als 'mannetje'. Het was een kwestie van tijd want ze heeft net als Hilary Swank het lichaam / hoofd er duidelijk voor. Kan interessant worden!

avatar van Donkerwoud
Het betreffende boek vond ik nogal zeurderig van toon.

Vanaf 15 oktober in de bioscoop (Cinemien)

avatar van Mochizuki Rokuro
Verhoeven schreef:
Kan interessant worden!
Dat werd het helaas niet.