Another Day in Paradise (1998)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Larry Clark (I)
met James Woods, Melanie Griffith en Vincent Kartheiser

Mel en Sidney vormen een paar dat aan de zelfkant van de maatschappij leeft. Mel (James Woods) ziet zichzelf als een professioneel inbreker. Sidney (Melanie Griffith) is zijn vriendin die hem voorziet van drugs en champagne. Wanneer het tweetal Bobbie en Rosie, een jong en verliefd stel oppikken weet Mel Bobbie te overtuigen om samen een grote slag te slaan. Mel en Sid bieden de jongeren een leven van opwinding en sensatie: drugs, mooie kleren en champagne. Het viertal groeit uit tot een hechte familie en slaagt in hun opzet. Alleen loopt het helemaal anders dan verwacht...

kappeuter (moderator)
Niet zo'n bekende film denk ik, maar hij is zeker het kijken waard.
James Woods en Melanie Griffith; ik zou de combinatie niet zo gauw verzinnen, maar 't pakt goed uit.

vic
heb hem gezien en dat is ook alles. Het heeft absoluut geen indruk op me achtergelaten, echt zo een film die je al vergeet net nadat je hem gezien hebt.

avatar van aburefan
beetje een irritante film

avatar van narva77
Hmm ken alleen het liedje van Phil Collins. O, think twice, it's just another day for you and me in paradise

op een gegeven moment in de film(ik weet niet meer waar) komt er een lied die door een vrouw een beetje word geschreeuwd... het is een best bekend liedje dacht ik. Weet iemand welk liedje dat was?

avatar van narva77
Anneliesjuh: volgens mij bedoel je "One More Cup of Coffee" van N'Dea Davenport, maar ik kan het mis hebben.

Aardige film wel, typische Larry Clark-film. Klein rolletje ook voor Leo Fitzpatrick. Die "dominee" was echt eng zeg, brrr.

Wat mij betreft Clark's minste.

avatar van narva77
Viel mij gisteren bij herziening weer op: wat een ge-wel-dig acteerwerk toch van James Woods!

FisherKing
James Woods is één van mijn helden. 4 sterren dan maar

avatar van Ziggy007
Ondanks de weinig indrukwekkende cast en stemmen hier op MoM, ben ik hem toch maar gaan kijken afgelopen week op tv. Ik moet zeggen, zo een klein week verder, dat de film wel is blijven 'hangen'. Prima (ook niet gaan overdrijven) acteerwerk, verhaal is niet bijzonder, maar fraai uitgewerkt en de film weet je (mij iig) op een of andere manier toch te raken en bovenal een goed eind. Hoger dan een 3.5* geef ik hem niet, daarvoor is het me allemaal te gemakkelijk (en te slecht op sommige punten).

Redelijke film met wederom een immer irritante Melanie Griffith. In het begin heb je een beetje het idee naar een wannabee cultfilm te kijken, wat mij nogal stoorde, maar later komt er toch wel een bij vlagen boeiend geheel boven drijven. Mede dankzij de goeie bluesmuziek en het mooie slotnummer van Dylan 3*.

toffe drugs film

avatar van Tun-89
Vandaag gekeken.
Het was niet echt een goed verhaal, maar er gebeurde wel het 1 en ander.
Ik vond het geen goede film, maar ook geen super-slechte.
Wél Larry Clark’s minste.
Ik vond James Woods zeer sterk acteren.
Hij kwam erg geloofwaardig over en dat maakte sommige stukjes echt goed.
Vincent Kartheiser is nog niet Super bekend, maar ik vond hem in deze film
Heel goed spelen, Leuk acteurtje.
Ik heb véél betere gezien van Clark.
Deze viel me tegen.
Daarom,

neo (crew)
This was the final movie to receive the famous "Two Thumbs Up" from film critics Roger Ebert and Gene Siskel.

Larry Clark's minste. Hoe gruwelijk goed de gehele cast ook is, de film oogt voor diens doen vrij standaard. Zijn andere films fascineren mij, deze is een stuk vlakker. 3 sterren

avatar van Mescaline
Leuke avond film niet een te moeilijk verhaal.
Prima geacteerd door vrijwel iedereen in de film.
En een opbouwende spanning.
Geen film die je hart sneller laat kloppen maar ook zeker geen flop.
4 sterren.

avatar van Fran
Op zich vind ik dit maar een gemiddelde film en heeft deze film mij niet meer verteld dan al die andere films die eerder dit onderwerp hebben aangesneden. Dus dan zou ik het een 2,5 geven.

Maar omdat het acteerwerk van James Woods zo ontzettend goed is. En ook Melanie Griffith mij deed verbazen, geef ik deze film daarvoor toch een puntje meer. Dus uiteindelijk toch een *3,5.

Nu te koop voor 1,5 euro (5 voor 5 euro) bij Bart Smit

avatar van nightbreed
Al met al een genietbaar filmpje.
Het eerste half uur van de film kon me niet zo boeien en voelde een beetje leeg aan maar het laatste uur maakt dat wel weer goed.
Melanie Griffith zag er wel heel ranzig uit met haar gore volgespoten lippen, ze leek wel een verlopen porno-actrice of een straathoer.
Het paste wel bij haar rol maar ik vond het gewoon vies.
Het acteerwerk is in het begin een beetje matig maar wordt naderhand wel steeds beter en overtuigender.
Voor 1 euro zeker geen miskoop.

avatar van Carl
Woods speelde goed, Griffith minder deze film. Zij was veel beter in bv Something Wild samen met Daniels en Lotta.
Het verhaaltje vond ik maar dunnetjes

een 2

avatar van niethie
Alweer een tijdje geleden dat ik hem zag zat toen helemaal in een larry clark hype en heb dit toen maar gekocht, wat ik me ervan kan herrineren is dat het echt totaal anders is dan clark's andere films, verder goed acteerwerk vooral van woods maar ook griffith speelde erg overtuigent, voor de rest was het allemaal redelijk indrukwekkend.
3 sterren

avatar van evildead666
Ondanks het uitstekende acteerwerk heeft deze film niet echt een impact achtergelaten
wat wel het geval was bij "Kids". Er had zeker wel meer in gezeten.
Desondanks wel een fijn filmpje en zeker de moeite waard.

avatar van sinterklaas
Ook weer zo'n leuk wegkijkertje van Clark, die het nu eens niet expliciet doelt op jonge seksgefrustreerde jongens, maar wel over 1 ontspoorde familie met een vader die door zijn maffiapraktijkjes zijn hele gezin in gevaar brengt. Zo ook Sid die het allemaal maar op zijn bordje krijgt en erin word meegevoerd. Ja en het is weer een en al bakellende bij ADIP. Het varrieerd van drugs comming on age film naar maffia-film. Sid vond ik prachtig gespeeld en ook James Woods was lekker geschift op dreef. Waar ik me wel erg aan stoorde was het slechte acteerwerk (vooral van die moeder en die vriendin van Sid) Maar verder wel een prima wegkijkertje.