U Pana Boga za Piecem (1998)

Alternatieve titel: In Heaven as It Is on Earth

Polen

geregisseerd door Jacek Bromski
met Irina Lachina, Jan Wieczorkowski en Krzysztof Dzierma

Een Wit-Russische bus wordt in Polen opgehouden door een bende afpersers uit Oekraïne. Een van de passagiers, Marusia, weigert te betalen, waarop men haar van haar bezittingen berooft en haar van de bus gooit in niemandsland. Later worden diezelfde gangsters achternagezeten door de lokale politie van het stadje Królowy Most. Marusia, die haar terugreis naar Wit-Rusland niet langer kan bekostigen, hoopt middels een eventuele getuigenis tegen de gangsters alsnog haar bezittingen te recupereren. Totdat zij gesnapt zijn, dient ze echter enkele dagen in het stadje te verblijven, meer bepaald in het huis van de organist van de lokale parochie.