Tous les Chats Sont Gris (2014)

België

geregisseerd door Savina Dellicour
met Manon Capelle, Bouli Lanners en Anne Coesens

De alleenstaande privédetective Paul (Bouli Lanners) werkt in de marge van het Brussels establishment. Paul is de biologische vader van Dorothy (Manon Capelle), een tienermeisje in volle identiteitscrisis. Hij leeft al jaren met zijn geheim en hij zou haar vermoedelijk nooit gesproken hebben, ware het niet dat Dorothy op zekere dag bij hem aanbelt en een beroep doet op zijn diensten als privédetective om haar biologische vader op te sporen.

La Nuit, Tous les Chats Sont Gris (1977)
Toevallige titelgelijkenis?

avatar van Tanita
'La nuit, tous les chats sont gris ' is een Franse uitdrukking die zo'n beetje aangeeft dat alles 's nachts hetzelfde eruit ziet. Het Engelse equivalent luidt 'All cats are grey in the dark'.

Tanita
Ah vandaar!

Vanaf 21 januari 2016 in de bioscoop (Amstelfilm)

Eén van die films waarbij een tiener op zoek gaat naar een biologische ouder en zeker niet de beste met dit thema.
Nogal slapjes opgebouwd en afstevenend op een voorspelbaar einde, maar dan gebeurt er toch iets verrassend waarbij het verhaal niet bepaald geloofwaardiger en het script niet bepaald beter wordt, maar toch een knappe eindscène brengt met het meisje dat duidelijk geen verdere ontgoocheling wenst mee te maken.
Manon Capelle levert wel goed acteerwerk en Bouli Lanners en Anne Coesens natuurlijk ook.

avatar van K. V.
Wist eigenlijk niet wat te verwachten, maar vond het niet mis. Her verhaal verveelde niet en de speelduur was ook goed, niet te lang en niet te kort. Verder deed de cast het niet slecht.
Prima.