I Am Michael (2015)

Drama / Biografie

geregisseerd door Justin Kelly
met James Franco, Emma Roberts en Zachary Quinto

De film vertelt het controversiële, waargebeurde verhaal van Michael Glatze. Michael was homo-activist die werkte voor een magazine in San Francisco. Daar ontmoet hij Benjie Nycum waarmee hij jaren later een eigen homotijdschrift opricht. Wanneer Michael gezondheidsproblemen krijgt bekeert hij zich tot het christendom, keert zich tegen homoseksualiteit en wordt hij pastoor.

avatar van bjerik76
Film begint goed, maar zodra Michael de weg kwijt raakt geldt dat ook voor de film, en komen de ene na de andere langdradige dialogen en reizen van het ene plaatsje naar het andere.

Tis wel waargebeurd, maar zoals het verfilmd is, had er beter geen film van gemaakt kunnen worden.

avatar van fappie
Wel geslaagd vind ik. Het acteerwerk is zeer goed en het thema schuurt lekker. Ik ben het met bjerik76 eens dat het misschien wat langdradig is in het middenstuk. Maar ik bleef wel benieuwd hoe het zou aflopen. Ook het einde vond ik goed. Ik vatte het zelf op dat hij plotseling weer paniekaanvallen kreeg en er achter kwam wie hij werkelijk was: een homoseksueel persoon.

avatar van BlueJudaskiss
Mooie film zonder technische poespas, die de volledige speelduur mijn aandacht wist vast te houden. Misschien wat fragmentarisch, maar omdat ik het oorspronkelijke verhaal niet kende had ik daar geen last van. Personage-ontwikkeling van Franco vond ik érg interessant. Enige wat ik misschien miste was een proloogtekst, hoe het uiteindelijk met iedereen verder ging. Erg mooi verder.