Von Glücklichen Schafen (2015)

Alternatieve titel: Von Glücklichen Schafen: Happy Lambs

Duitsland

geregisseerd door Kadir Sözen
met Benno Fürmann, Narges Rashidi en Vedat Erincin

De alleenstaande moeder Elmas leeft uitsluitend voor haar twee kinderen, Can en Sevgi. Voor hen zou ze werkelijk alles doen. Om hun een zo goed mogelijk leven te bieden, verdient ze haar brood als prostituee. Ze heeft haar kinderen hierover natuurlijk niet ingelicht. Maar op een dag stoot de 16-jarige Can op de waarheid en hij reageert hulpeloos, geschokt en zelfs agressief. In een vlaag van woede vlucht hij met zijn kleine zus naar zijn grootvader. Wanneer dit gebeurt, zakt de grond Elmas onder de voeten weg. Nu heeft ze alles wat belangrijk was voor haar verloren.

avatar van adso
De manier waarop Can geconfronteerd wordt met… is echt beneden alle peil!
Toch wordt er verdomd goed ‘geacteerd’ door iedereen zeg!