La Once (2014)

Chili
Documentaire

geregisseerd door Maite Alberdi
met Ximena Calderón, Angélica Charpentier en Nina Chiccarelli

Vijf dames op leeftijd drinken maandelijks samen thee – jaar in, jaar uit, sinds ze hun middelbare school hebben afgemaakt. De traditie houdt al zestig jaar stand, want hoewel hun karakters verschillen, zijn ze al zo lang samen dat ze elkaar alles kunnen vergeven, vertelt één van hen. Samen halen ze herinneringen op aan vroeger en reflecteren ze op hedendaagse zaken. Lachend lezen ze voor uit een schriftje voor huishoudkunde en constateren ze dat het nu niet eens zo anders is gesteld met de man-vrouwverhoudingen.