Go Trabi Go (1991)

Duitsland

geregisseerd door Peter Timm
met Wolfgang Stumph, Claudia Schmutzler en Marie Gruber

Niet zozeer de familie Struutz, maar hun Trabant staat centraal in deze reisklucht. Vader, moeder en dochter gaan voor het eerst sinds het vallen van de Berlijnse muur op vakantie naar het buitenland.

avatar van bioscoopzaal
Goh, ik heb deze film zelfs ooit nog gezien. Ik woonde in die tijd nog in Duitsland, en ik kan me herinneren dat Trabi's (die kleine karretjes uit Oost-Duitsland) toen nog een enorme hype waren. Na de val van de muur kon je die dingen voor nog geen 100 Mark kopen, en idereen kocht er wel eentje. Deze film is dan geloof ik ook in minder dan een paar maanden in elkaar geflanst, en is eigenlijk niet meer dan een goedkope versie van "Gone in 60 Seconds" ... hopeloos verouderd, maar ergens toch wel geinig. *1/2

haha, ooit nog eens in een of ander bioscoopszaal gezien. deze film is zo stuntelig gemaakt dat het soms onbedoeld grappig wordt. vooral een overdubbing bij een zang(?)scene is me bijgebleven en wel hilarisch te noemen.
maar 't is wel een sympathieke poging tot een film. ik vind hem nog net 2 sterren waard.

Toch wel een grappige film. Vooral de naturistenscene heeft indruk op mij gemaakt .
Gewoon een gezellige Duitse film om op een zondagmiddag te kijken.

3.5 *

al een hele tijd geen beoordeling gezien over deze film.

Als liefhebber van de Trabant.en in ogenschouw nemend hoe gek ik op mijn eerste auto was(vw kever).Is dit een leuke en grappige film.

Het laat de dromen van ossies zien en daarnaast de gevoelens die iemand voor een auto kan hebben(sjoes)

In de film word dit overdreven uitgewerkt,maar wel zodanig dat het leuk blijft.Leukste moment is de scene bij de praatpaal.De adac vraagt naar het type.De man zegt een 928,het antwoord is: oh een porsche!,nee een trabant