Macht Energie (2014)

Alternatieve titels: Energized | Spanning

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Hubert Canaval

Nucleaire rampscenario’s, oorlogen om olie en gas en gaten in de ozonlaag: onze energieconsumptie moet anders en minder. Hoe kunnen we onze energiebevoorrading op peil houden zonder ons eigen voortbestaan op het spel te zetten? 'Duurzame energie' lijkt het toverwoord dat alle problemen oplost. Maar is dat wel zo? En waarom wordt die dan niet overal gebruikt? 'Macht Energie' gaat op zoek naar de impact van verschillende vormen van energiewinning en laat hierbij verschillende stemmen aan bod.