• 10.931 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 26 februari 2015

Plot Focus

"Never Drop The Con."

Nicky (Will Smith) is een meester op het gebied van misleiding, die een relatie krijgt met de nieuwbakken oplichtster Jess (Margot Robbie). Terwijl hij haar de fijne kneepjes van het vak leert, ziet hij in haar een risico en verbreekt de relatie. Drie jaar later duikt zijn voormalige vlam, nu een volleerde femme fatale, op in Buenos Aires, tijdens een lucratieve autorace. Nicky speelt een levensgevaarlijk spel, maar Jess gooit al zijn plannen in de war waardoor de doortrapte oplichter volledig van de wijs raakt.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2063 berichten

Heb zojuist deze amusante oplichtersfilm gezien en zit qua verhaal prima in elkaar. Margot Robbie is een lust voor het oog. Ik heb mij prima vermaakt met deze film. 3.0

avatar van Felmy..

Felmy..

Misschien ben ik wel heel goedgelovig, maar ik trapte iedere keer weer mooi in de plottwists. En dat zijn er een hoop.

Leuke film, goed om een avondje mee weg te kijken.

Niets aan te merken op het acteerspel van Will en Margo.

Vlotte scenes waardoor ik me niet verveelde en slechts 1 keer mijn telefoon pakte. (Dat gebeurt bij saaie films een stuk vaker!)

Een mooie, gemiddelde 3*

avatar van pierre18

pierre18

Wat een zwakke en onrealistische film is dit. Maar dan ook aan alle kanten. Margot Robbie speelt erg goed,maar haar schoonheid maakt de film niet geloofwaardiger. Ze ziet er veel te lief en gladjes uit om een geslepen dievegge te worden. En W Smith speelt ronduit ongeïnspireerd en ziet er zelfs dodelijk vermoeid uit. Het hele concept is zelfs ronduit belachelijk met zo'n enorm gedisciplineerde grote groep zakkenrollers. Vervolgens rolt Smith in de autobusiness wat helemaal ridicuul is. 1,5 ster voor het spel van Margot en daar blijft het bij.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Zwak.

Will Smith en Margot Robbie vormen op het eerste gezicht een frisse tandem, maar de film is inhoudelijk uiteindelijk veel te magertjes om slechts op die twee te steunen. Het script probeert af en toe wat verrassend uit de hoek te komen en schippert wat tussen enkele genres heen en weer. Uiteindelijk is het eindproduct toch maar een plat filmpje dat eigenlijk op geen enkel vlak indruk kan maken.

avatar van cinematic81

cinematic81

Beetje wisselend gevoel. Margot steelt de show, maar dat doet ze wel vaker. Zij heeft zoveel charisma gewoon, maar ze kan ook acteren. Ze is natuurlijk ontiegelijk mooi, maar ze heeft ook iets komisch en onhandigs, en dat cultiveert ze ook hier weer goed. Smith eigenlijk altijd wel degelijk, maar speelt meestal zichzelf. Beetje humor en cool doen, hier doet ie dat op autopiloot maar het gaat hem aardig af. De rest valt ook in het niet bij hun en ze hebben samen zeker chemie.

Eigenlijk vind ik de eerste helft van de film heel vermakelijk. Dan bloeit er iets tussen 2 zakkenrollers. Dan begint de 2e helft,

Dan opeens zet hij haar uit de auto, waarschijnlijk omdat hij niet teveel gevoelens voor haar wil krijgen. de film zet je vervolgens meerdere malen op het verkeerde been en niet alle twists werken even goed. Ten eerste is het gek dat hij in Buenos Aires een raceteam oplicht en dat zij daar geheel toevallig ook zit. Dan komt er een rits geforceerde twists die ook steeds worden uitgelegd. Hangt iets teveel van toeval in elkaar allemaal. Haar doel was een horloge, die had ze toch zo kunnen rollen tijdens een intiem samenzijn ofzo? En zijn doelwit was exact dezelfde gozer. Het meest ongeloofwaardige plotwending vond ik die vader. En dat doodschieten, die Santoro raakte zo in paniek om zijn reputatie dat een schot naast of een klap op zijn bek al voldoende was.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De film deed me wat denken aan Ocean's Eleven en Catch me if you can. Focus is vooral een gezellige film die best mooi gemaakt is. Maar helaas duurt het zeer lang voor er echt iets gebeurd. Daarvoor is het script toch wel te zwak. Robbie en Smith amuseren zich gelukkig wel en maken nog veel goed. De film leunt iets te hard op de plottwisten, en die zijn niet sterk genoeg om de hele film te dragen. Maar de film is toch iets beter dan de gemiddeld score hier doet uitschijnen.

avatar van panax

panax

mooie film

met veel plotwisselingen

mooi in beeld gebracht

goeie rollen van robbie en smith

avatar van ILDIB

ILDIB

Jammer jammer. Leuk idee mooie acteurs maar o zo waardeloze wendingen. Volledig ongeloofwaardig. Alleen een deel in de footballlounge was echt goed. Robbie blijft leuk.

avatar van mrklm

mrklm

Nicky “Mellow” Spurgeon [Will Smith] is de jongste telg uit een familie van oplichters die beginnende oplichter Jess [Margot Robbie] eerst ontmaskert en meteen ook maar een hoop beroepsgeheimen prijsgeeft. “Die with the lie” is zijn motto, maar daar valt verder niet heel veel van te merken in deze episodische, matig uitgewerkte misdaadkomedie die het volledig moet hebben van het charisma van de twee sterren. Daarmee zit het gelukkig wel snor en Robbie komt weg met wat in feite de rol van een ‘dom blondje’ is, zoals alleen mannen (in dit geval de regisseurs) die nog durven te bedenken.

avatar van RevengeN

RevengeN

Will Smith past totaal niet in deze film (mis cast)

Enige reden dat ik deze film een half uurtje heb gekeken is vanwege die meid.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Stelt weinig voor. Film over een koppel zwendelaars, waarbij een oninteressant romantisch sausje overgegoten wordt. Ik heb het al niet hoog op met films waar misdadige praktijken als cool worden neergezet, komt er dan nog bij dat de dialogen bijna de hele film door uit leugens en halve waarheden bestaan. En zo verloor deze film zelf een hoop focus door teveel te willen inzetten op allerlei twists. Die ene scène met die gokchinees bij de paardenrennen was voor mij de beste van de film. Daar heb ik me laten vangen., en daar werkt het ook! Veel goede woorden voor Margot Robbie, die naast erg mooi ook erg talentvol is. Gelukkig zien we haar niet meer in dit soort films en kiest ze thans voor echte karakterrollen. De pervert Farhad zorgde voor de komische noot. Er flakkert nu en dan eens iets goeds op in deze film, maar het is niet genoeg om het uit het moeras der middelmatigheid te halen. 2,5*

2 punten voor de cast, want de film is oersaai.

Er gebeurt geen ene reet.

avatar van Mickey b

Mickey b

Leuke oplichtersfilm met heel wat verrassende plottwists. Geeft je een goed gevoel na afloop. Will Smith speelt zoals we hem kennen op zijn manier, maar Margot Robbie is een plezier om naar te kijken. Leuk duo. Onverwacht goed meegevallen. 3,5 *

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Captain Pervert schreef:
"Focus" is een film die nooit gemaakt had mogen worden. Niet alleen is de film inhoudelijk zwak en voorspelbaar, maar vooral het thema is schandalig. De film gaat over een bende oplichters en zakkenrollers en wij moeten hen als kijker tof vinden. Nou is dat niets nieuws. George Clooney beroofde ook jan en alleman in zijn "Oceans" trilogie, maar hij bestal alleen mensen die zelf ook het nodige op hun kerfstok hadden. Boeven die van boeven jatten is goed te verkroppen.

Ook ik kreeg een beetje een ongemakkelijk gevoel, omdat Nicky en Jess stelen van onschuldige, gewone burgers en niet van andere criminelen. Margot Robbie heeft een mooi gezichtje maar is geen hoogstaande actrice. Ik ben nooit een fan geweest van Will Smith, en nog minder sinds hij tijdens de Academy Awards Chris Rock in het gezicht sloeg. Ik ben nochtans ook geen fan van Chris Rock, maar die Will Smith zou toch eigenlijk nergens meer aan de bak moeten kunnen komen. Deze film doet me qua toon wat denken aan Ocean's Eleven en Out of Sight. Alleen heeft Smith niet de charme van George Clooney. Het overmatig gebruik van plottwists tot in het onnozele deed me de wenkbrauwen fronsen van ongeloof. Vooral de plottwist met die vader is er teveel aan. Eigenlijk gaat de hele film bergafwaarts op het moment dat Nicky zomaar opeens Jess uit de auto zet, omdat hij haar niet meer nodig heeft en de buit binnen is. Beiden verliezen naarmate de film vordert elke vorm van sympathie, wat mij betreft.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

De film heeft een prettige vibe, maar in het laatste deel vind ik het script een beetje in zichzelf verstrikt raken. Jammer want er had meer ingezeten als het een echte con-film was geweest of gebleven (zoals in het eerste deel van de film ) ipv een vage mix tussen komedie, misdaad, romantiek etc. Plotwendingen kunnen goed zijn, maar moeten geen doel opzich worden. Het script op zich bevat ook wel wat gaten en onverklaarbare dingen waar makkelijk overheen gestapt wordt. Iets te makkelijk naar mijn smaak. Beslist geen topper maar wel leuk voor een keertje.