Sinterklaas & Diego: Het Geheim van de Ring (2014)

Nederland
Familie

geregisseerd door Roy Poortmans
met Peter Faber, Harold Verwoert en Ernst Daniël Smid

Sinterklaas zit met zijn handen in het haar. De brieven stapelen zich op en de pakjeslijst wordt alsmaar langer. Hoe moet hij nu in één avond al die pakjes bezorgen bij al die lieve kindertjes? Wanneer Diego op het idee komt om de goede oude Kerstman om hulp te vragen, gaan ze samen met stuntelpiet en de kinderen Max en Anna op weg naar de Noordpool. Het plan lijkt op rolletjes te lopen, tot Famke en Yvette, twee ontsnapte boeven, roet in het eten gooien. Lukt het Sint en zijn pieten om het Sinterklaasfeest te redden?

Vanaf 8 oktober in de bioscoop (eOne)

avatar van BlueJudaskiss
Peter Faber als Sinterklaas... dat geeft hogere verwachtingen dan ik in eerste instantie had. Leuk!

Gelukkig met echte zwarte pieten

avatar van Brix
"Roet Piet" dan?

jarno1975 schreef:

Zwarte pieten bestaan niet hoor stinissen

Echt wel dat is de traditie en die moeten we eren.

Brix schreef:
"Roet Piet" dan?

Nee is niet goed genoeg , zwarte piet is zwart

Ja, laten we die onzindiscussie ook hier houden..

kos schreef:
Ja, laten we die onzindiscussie ook hier houden..

Onzindiscussie niet eens persé, maar het verbaast me dat uitgerekend een crewmember eraan meedoet. Die zou toch moeten weten dat het hier alleen maar over films moet gaan.

Confusie
Negro Piet.

BlueJudaskiss schreef:

Ik zeg alleen dat ik blij ben dat er echte zwarte pieten in zitten of mag een crew lid dat niet zeggen

Ik ben pro-Zwarte Piet dus wat mij betreft zeg je niets verkeerd

BlueJudaskiss schreef:
Ik ben pro-Zwarte Piet dus wat mij betreft zeg je niets verkeerd

avatar van Drs. DAJA
Het is alleen wachten op de mensen die dat niet zijn en dan hebben we ook hier feest...

Zo'n slechte film... Ik schaam me dat mijn kinderen het wel leuk vonden. Slecht script, slecht geacteerd, slechte productie, slechte liedjes... Dat Faber zich hiervoor leent!

avatar van horizons
Drs. DAJA schreef:

Feest! Ben voorstander van regenboogpieten. Serieus.

En tradities. pffft. Soms moet je het verleden een keer loslaten.

Daarnaast mag Sinterklaas sowieso afgeschaft worden als feest. Er wordt kinderen geleerd dat ze niet mogen liegen en vervolgens lieg je tegen ze omtrent (oa) Sinterklaas.

ahem, en ja die sinterklaas films hebben nooit een echt hoogstaand niveau.

[/quote]
Feest! Ben voorstander van regenboogpieten. Serieus.

En tradities. pffft. Soms moet je het verleden een keer loslaten.

ahem, en ja die sinterklaas films hebben nooit een echt hoogstaand niveau.
[/quote]

AMEN!!!

avatar van PEN15
Wederom zo'n lage score. Wat is het toch met die Nederlandse producties? Assepoester en Toen was geluk heel gewoon zijn ook weer van typische 2014-succesfilms.. bof.

Omdat alle sinterklaas films op elkaar lijken dan wordt de tradities wel flink uitgemolken!

avatar van Mug
Mug
Toch vreemd dat je dan de moeite neemt een middag naar de bios te gaan om 2 sinterklaas films te zien...

Omdat een "Traditie" is gaan de ouders massaal met hun kroost naar deze achterlijke Sinterklaasfilm kijken!

avatar van Mug
Mug
Reg29 schreef:

Jij dus ook blijkbaar! (...)
Best knap/bewonderenswaardig overigens dat er maar liefst 4 verschillende tv/film Sinterklazen zijn. En dan heb ik de Belgische sint niet eens meegerekend.

avatar van moviemike
Reg29 schreef:

'Sint' van Dick Maas was een beetje anders.