Bates Motel (1987)

Komedie / Horror

geregisseerd door Richard Rothstein
met Bud Cort, Lori Petty en Moses Gunn

Een geestelijk gestoorde man, die samen met wijlen Norman Bates in het staatsgekkenhuis zat, erft het legendarische Bates Motel na de dood van Norman en probeert er een respectabel bedrijf van te maken.

damon
dit was een soort pilot(film?) met als bedoeling een serie over Norman Bates uit Psycho
maar dat is er nooit van gekomen, omdat dit heel slecht schijnt te zijn

De vervolgen op het originele psycho waren al een stuk minder maar dit slaat werkelijk alles..
Schandalige "verkrachting"van Hitchcocks originele werkje.

Omdat nul niet bestaat..

ipman-99
"Oh that's not sacki, that's Norman." ... " !!!

Horrorfilm dat je geen Horrorfilm kan noemen !!! Dit is een televisie spin-off film van de befaamde 4
Horrorfilm(s) "Psycho" films met Anthony Perkins. Dit is 'zogezegd' na de dood van Norman Bates ..., een duidelijk
verzinsel dus ! De film is meer een drama dan een horror en weet zelden te boeien! Toch was het eens leuk om deze
aan een heropfrissing te onderwerpen !

In alle opzichten een gedrocht van een film en wou mee liften op het succes van de Psycho films.

avatar van Shaky
Jeetje wat een draak van een film: er gebeurt echt helemaal niks anderhalf uur lang. Ik ben het helemaal met Stinissen eens; vreselijke film die nergens over gaat. Meer dan 1,5 ster kan ik hier dan ook echt niet voor geven.

avatar van m1chel
In 1987 besloot Universal een pilot aflevering te maken van 90 minuten genaamd Bates Motel. Ik had hier echt nog nooit iets van gehoord en omdat ik toch in met de Psycho-films bezig was, dacht ik dan pak ik deze ook maar direct eens mee. De gestoorde Alex West zat samen met Norman Bates in het gesticht en na de dood van Norman erft Alex het beruchte Bates Motel. Alex probeert er alles aan te doen om het Bates Motel een succesvol bedrijf te gaan maken. Als je de pilot, die tegenwoordig als televisiefilm door het leven gaat, bekijkt, zal je er achter komen waarom dit uiteindelijk geen serie is geworden. Verschrikkelijk slecht acteerwerk, slecht camerawerk, een verschrikkelijk slechte soundtrack proberen mee te liften op het succes dat de Psycho-films destijds hadden. Daarnaast gebeurd er werkelijk helemaal niets in deze film. Het enige pluspunt dat de film heeft is dat het gebruik maakt van het originele Bates Motel en het originele huis van 'Mother' en Norman Bates.