Paperback Hero (1999)

Australië
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Antony J. Bowman
met Hugh Jackman, Claudia Karvan en Angie Milliken

Jack Willes is een knappe 'road-train' chauffeur met een geheim. Hij heeft een succesvolle roman geschreven, maar om als echte man in Australische 'Outback' gezien te worden, heeft hij een andere auteursnaam, liefst van een vrouw, nodig. Hij kiest die van zijn beste vriendin, Ruby Vale. Hij moet zich in allerlei bochten wringen om de schijn op te houden als de mondaine uitgever Ziggy Keane in het stoffige stadje Lucktown komt, om daar een contract met 'Ruby Vale' zijn spelletje mee te spelen. Hij overtuigt de echte Ruby Vale zijn spelletje mee te spelen. Haar verloofde is niet echt enthousiast als Ruby op een promotietour met Jack gaat en haar beste vriendin is verbijsterd over het verborgen talent van Ruby.