Meet Me in Venice (2015)

Nederland
Roadmovie / Drama

geregisseerd door Eddy Terstall en Erik Wünsch
met Roberta Petzoldt, Beppe Costa en Nikola Rakocevic

Liza (Roberta Petzoldt) is een jonge vrouw die naar Venetië afreist om daar haar Italiaanse vader Mauro (Beppe Costa) te zien. Hij heeft zijn dochter sinds zij drie jaar oud was niet meer gezien, omdat hij toen van haar moeder scheidde. Sindsdien reist hij de wereld over als muzikant. Wanneer Liza in Venetië aankomt blijkt haar vader meer in petto te hebben dan alleen een verblijf in deze sfeervolle stad. Mauro neemt haar mee op een muzikale reis langs de Oriënt Express route, die zal eindigen in Istanboel. Vader en dochter blijken tijdens de reis meer overeenkomsten te hebben dan ze dachten en hun band wordt met elke kilometer die ze reizen sterker. Wanneer ze in Turkije aankomen, ontdekt Liza waarom haar vader na al die tijd contact met haar zocht.

Aardige film over een vrouw die een week naar het buitenland afreist om haar vader voor het eerst te ontmoeten. De groeiende relatie tussen vader en dochter is mooi neergezet (alhoewel het op het begin wat geforceerd overkomt). Het heeft verder weinig om het lijf, maar de film kijkt gemakkelijk weg (mede door de reis zelf, de sfeervolle muziek en de fijne hoofdrol van Roberta Petzoldt).

Valt tegen. Terstall, voorheen maker van luchtig doch tamelijk intelligent vermaak, gaat op de bloedserieuze tour, en dat valt niet mee.
Verhaal mist schwung, is vooral doelloos en gezapig. Je vraagt je de hele tijd af wat de makers nou precies willen vertellen, en opeens is het afgelopen. Het word getypeerd als een roadmovie, dus zal er wel gedeeltelijk bij horen, maar toch......iets meer overtuigingskracht en passie had er voor gezorgd dat we meer in het verhaal werden getrokken. Nu blijf je als kijker net zo ongeïnteresseerd als de twee hoofdrolspelers vaak ogen. Na Rifka Lodeizen en Nadja Hüpscher heeft Terstall in de voor mij onbekende Petzoldt een nieuwe, fraai ogende muze ontdekt, maar wellicht is het wenselijk om zich de volgende keer wat meer te concentreren op het ontwikkelen van haar aanwezig acteertalent en de focus op haar borsten achterwege te laten.

avatar van Zeriel
De neiging moeten onderdrukken om de film gelijk al stop te zetten bij scene 1. Ok dat lukte niet de eerste keer, maar de tweede keer wel.
Die hele cameramonologen volgen eigenlijk niks toe a.d. film, het dient verder geen doel.
Vervolgens door de zure steenkolenengels-appel heengebeten, tot de railmovie langzaam op gang kwam, en een,aal onderweg uiteindelijk nog best aardig te pruimen viel.
Ik vond het dan wel weer verfrissend in deze tijden van nieuwe preutsheid om ongecompliceerde naakte borsten te zien op een natuurlijke manier.

avatar van K. V.
Ook deze stond nog op de harde schijf dus nu ook maar eens bekeken. Ik wist niet echt wat te verwachten, maar het was niet mis, maar ook niet waw. Een roadmovie, die wel wist toe boeien, maar echt van m'n sokken ben ik ook niet geblazen. De cast deed het zeker niet slecht en verder zag de film er prima uit.
Goh de film is goed voor een keertje, maar meer ook niet.