Ronin een film die pretentieus begint maar qua niveau daalt en sommige momenten erg langdradig wordt. Actiescenes en acteerwerk soms wat houterig. Ik was duidelijk minder enthousiast over deze film ondanks de cast.
Sleepless in Seattle is een heerlijke dweilfilm die behoorlijk op het sentiment werkt. Alles is behoorlijk overtrokken maar dat maakt het ook weer mooi.
Philadelphia film die verhaaltechnisch wat simpel is uitgewerkt maar vooral door acteurs wordt gedragen die hierin voor mij een grote rol van betekenis hadden. Ook de soundtrack maakt het dat de film gewoon ontzettend herkenbaar is voor wat het was.
Alternatieve titel: Marley and Me, afgelopen maandag om 17:15 uur
Marley & Me is een film die op diverse vlakken wel wat heeft te bieden. Velen zullen zichzelf erin wel herkennen. Omdat het zoveel te bieden heeft compenseert het dat je nog niet niet in slaap valt van het acteerwerk van Owen Wilson.
The Game is een ijzingwekkende thriller die vol aan het beeld gekluisterd houdt. Het verhaal zit prima in elkaar en is goed uitgewerkt. Dit aangevuld met een noemenswaardige (goed acterende) cast maakt het helemaal compleet.
Land of Bad is een actie / thriller die met vlagen best spannend is maar het vooral moet hebben van verbluffend camerawerk wat de actie echt waanzinnig maakt.
Alternatieve titel: Are We Officially Dating?, 1 maart, 21:09 uur
That Awkward Moment is een zeer middelmatige film. Het verhaal wordt weinig interessant gebracht en acteerwerk is beneden de maat. Lijkt ook geen enkel karakter chemie te hebben met elkaar. Zowel de vriendengroep niet als de meisjes waarmee men een relatie heeft. Slappe hap!
How to Lose a Guy in 10 Days is een recht toe recht aan film what you see is what you get. Weinig ruimte voor eigen interpretatie of creatie. De producent wandelt keurig binnen de lijntjes. Hudson en McC doen het goed. Vooral Hudson met haar huilscenes vond ik geslaagd. Flauw maar wel gewoon leuk.
The Virgen Suicides is een film met een krachtig verhaal waarbij de uitwerking op alle fronten moet kloppen om het te doen slagen. Hier slaat het mijns inziens toch de plank finaal mis. Ergens wordt het drama en daarbij behorende sentiment te weinig aan mij als kijker over gebracht om de acties die er uit voortvloeien voor waar aan te nemen. Dit maakt het dat ik niet mee leef met wat ik zie en er ook helemaal niets mee kon. Beetje gemiste kans zeg maar.
The Lovely Bones is een niet alledaagse film die om deze reden voor mij ontzettend interessant was. Verhaaltechnisch fraai en idem uitgewerkt. Ondanks het zware thema vond ik het toch bijzonder en mooi.
Vanilla Sky is qua verhaal een meesterlijke film. Het is aan de kijker om gedurende de film in te zien welke beelden het verloop bepalen of niet. Uiteindelijk zal het einde er niet om liegen. Met deze bewoording vat ik samen zonder iets of wat dan ook te verklappen. Cruise niet altijd met favoriete acteur doet het hier geweldig en is duidelijk de man voor deze klus. Het origineel heb ik nog niet gezien maar deze versie is qua sfeer en setting geweldig.
Tammy is een film waarbij je krijgt wat je er van verwacht. Kennelijk hebben er velen hier een heel ander verwachtingspatroon, bijzonder! Ik heb me prima vermaakt want het platform voor McCarthy is prima ingericht en komt goed uit de verf. Heerlijke flauwe humor waarin zij zo typerend is.
The Girl on the Train is een film met een mooie opbouw wat je op het begin erg laat misleiden maar daarna veel duidelijk maakt. Qua sfeer en acteerwerk ook zeer fraai. Mooie film!
Seeking Justice is een zeer matige actiefilm die eigenlijk op alle fronten tekort schiet. Verhaal waar weinig mee gedaan wordt en het slechte camerawerk en acteerwerk maakt het dat je jezelf tijdens het kijken al gauw gaat vervelen. Jammer.
High Crimes is een film die helemaal netjes volgens de boekjes verloopt. Weinig origineel en weinig spannend. Verhaaltechnisch schrijnend slecht. Toch weten de acteurs en de sfeer er toch voor te zorgen dat het een redelijke film is.
Batman & Robin is een kleurrijke film waarin je jezelf niet snel zal vervelen. Helaas gaat het ten koste van het verhaal en oogt het allemaal wat rommelig en kneuterig. Clooney als Batman is mijns inziens geen goed huwelijk. Vermakelijk maar gruwelijk slecht.
The Devil's Advocate is een film van uitersten. Aan de ene kant een sublieme Pacino en aan de andere kant een zeer matige Reeves. Theron weet met haar goede prestatie nog wat te verbloemen van het zeer matige optreden van Reeves. Het platform is echter geweldig, wat een goede film is dit....zowel verhaaltechnisch als de regie ervan.
Wonka is een sfeervolle film met een idem prachtig decor. Roald Dahl humor kon ik nauwelijks bespeuren dat is ergens wel jammer. Timothée Chalamet was ik niet van onder de indruk daarentegen was Hugh Grant een groot genot.