• 11.256 nieuwsartikelen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Ontwikkeld door: Elzelien Peters

Met onder meer: Henry van Loon, Jelka van Houten en Eva Crutzen

IMDb beoordeling: 7,3 (199)

Release datum: zondag 17 april 2022

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Tropenjaren

Comedy over de ongemakken van het kersverse ouderschap en een vorig leven dat nooit meer terugkomt. Wanneer tv-presentratice Rosa en schrijver Jelle hun eerste kind krijgen, begint een nieuwe fase in hun leven. De jonge ouders proberen niet alleen het beste te doen voor hun dochter Stella, maar proberen ook hun werkende leven en relatie voort te zetten zoals het altijd was: sexy en ambitieus. Uitgaan en feesten lijken echter plaats te maken voor luiers en babysitters. Kortom, het stel maakt zich op voor de tropenjaren. Rosa doet haar best om alle ballen in de lucht te houden, maar verlangt ondertussen ook naar een avondje zonder Stella: eindelijk weer even los met harde muziek en seks. Jelle heeft daarentegen meer de behoefte aan rust. Om de drukte thuis te ontlopen gaat hij vaak langs in het café van zijn beste vriend Steve. Steve is een gescheiden vader die niet alleen worstelt met het feit dat zijn dochter begint te puberen, maar ook met de liefde. De zus van Rosa, Bregje blijkt juist de eeuwige vrijgezel, die in iedere nieuwe date haar potentiële ware liefde ziet. De serie focust zich op de humor van het menselijk tekort en gênante alledaagse momenten. Zo zien we hoe Rosa op haar werk last heeft van lekkende borsten, wordt Jelle doodsbang van de nieuwe strenge oppas, zien we Steve’s ongemak tijdens de eerste ongesteldheid van zijn dochter en rijdt Bregje tijdens een proefrit een auto in de prak.

Alle Media

Meningen over Tropenjaren

avatar van brawljeff

brawljeff

vrijdag 15 december 2023
Tropenjaren seizoen 1 Normaal niet zo'n fan van dit soort series, maar vooral door de herkenbare humor van Van Houten en Van Loon toch zeer vermakelijk. Goed geschreven en geacteerd. Af en toe iets te veel Gooische Vrouwen-achtige scènes die ik dan wat minder vond.