• 8.985.232 stemmen

Jojanneke uit de Prostitutie (2021)

Documentaire | 1 seizoen
1 seizoen

Genre: Documentaire

Met onder meer: Jojanneke van den Berge

Release datum: dinsdag 2 maart 2021

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Jojanneke uit de Prostitutie

Vijf jaar na de veelbesproken serie 'Jojanneke in de Prostitutie' volgt Jojanneke van den Berge dit keer vrouwen die hun bestaan in de betaalde seks achter zich willen laten. Ze komen er echter niet makkelijk uit. Jojanneke duikt in de wereld van de drie P’s: prostitutie, pooiers en porno. Ze opent de jacht op pooiers en hoort ze de meest bizarre verhalen van (ex-)prostituees. Ook loopt ze mee in het leven van strijdlustige meiden die proberen hun pornografische video’s van internet te halen, en spreekt ze via hulporganisatie Fier tieners die door chantage met naaktfoto’s in de wereld van de prostitutie belandden.

Meningen over Jojanneke uit de Prostitutie

donderdag 15 april 2021
Jojanneke uit de Prostitutie seizoen 1 Jojanneke in de Prostitutie heb ik gemist, maar deze 'uit' niet. Eigenlijk weinig nieuws onder de zon, alleen is de insteek toch wel bijzonder. Het is nobel om nog maar weer es alle misstanden aan de kaak te stellen (er zijn ook wel de nodige ontwikkelingen vast te stellen, zoals het steeds jonger beginnen met dit leventje en de snellere benadering door pooiers) en de verhalen die hier ook voorbij komen... je gunt ze allemaal wat beters en ja, meestal ging dat al vroeg mis. Jojanneke probeert hier een aantal dames terzijde te staan in hun strijd om eruit te stappen (er zit er eentje bij die daar niemand bij nodig heeft, Lola, en die er vrij makkelijk uit lijkt te stappen - ?), maar het lijkt allemaal ook erg een momentopname. Where are they now? (of over een jaar of langer) En haalt het echt iets uit om de video's van Mia te laten verwijderen van 1 site? Gaat zij echt nog weer aan de bak komen? En die sekswerker op leeftijd wiens werkterrein gesloten gaat worden, lijkt te zeer vergroeid met haar manier van leven...? Aan de andere kant: verhalen als deze (mede over het stigma op sekswerk - heb 't nog niet gezien) zijn er ook, de docuserie daarover is hier te zien. En vroeger had je dan bv. de Happy Hooker. Er wordt de serie op een gegeven moment ook verweten dat ze enkel de tragische gevallen eruit pikken. Dat kan ik moeilijk vaststellen, maar dat ze er zijn, is in elk geval duidelijk. -edit- ik vergeet helemaal die ene 'klant': een man van een jaar of 40 (?) die niet langer naar de sekswerker wil, omdat hij toch meer en meer de indruk krijgt dat hij bij vrouwen terechtkomt die 'niet volledig achter hun werk staan'... of ja, hoe omschreef hij dat precies? Het ging hem in ieder geval tegenstaan. Op tinder swipe'te hij als een malle - niet 1tje leek er vooralsnog knap of goed genoeg. -edit2- en die pooier die doodleuk vertelt hoe ijskoud hij te werk ging mag ook niet onvermeld blijven.