• 8.978.909 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Ontwikkeld door: Isaac Aptaker en Elizabeth Berger

Met onder meer: Michael Cimino, Ana Ortiz en George Sear

Release datum: woensdag 17 juni 2020

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Love, Victor

Victor begint als een nieuwe student aan de Creekwood High School. Tijdens zijn eigen reis van zelfontdekking moet hij verschillende uitdagingen thuis aangaan, zich aanpassen aan een nieuwe stad en worstelt hij met zijn seksuele geaardheid. Als het allemaal te veel lijkt te worden, neemt hij contact op met Simon om hem te helpen bij het navigeren door de ups en downs van de middelbare school.

Meningen over Love, Victor

maandag 14 juni 2021
Love, Victor seizoen 1 Waar de gebeurtenissen in Love, Simon nogal wat raakvlakken hadden met mijn leven op die leeftijd, buiten het voor de hand liggende uiteraard, heeft een ander aspect in Love, Victor dat heel toevallig eveneens. Die overeenkomsten verrasten mij wel. Nuja, over de serie heb ik tot nu toe weinig te zeggen. Enkel dit: Blij dat de generatie na mij personages als Victor in mainstream-TV mag zien, de hoofdrol dan nog. Ik heb dit zelf gemist tijdens mijn tienerjaren, want toen absoluut niet gangbaar, en zou er ongetwijfeld wat aan gehad hebben, op meerdere vlakken. Representatie is alles. In dat opzicht vind ik het bestaan van deze reeks belangrijk.

Crazyboy

zaterdag 25 juni 2022
Love, Victor seizoen 3 Ben een enorme fan van Love, Simon, de hele boekenserie erachter en ook van Love, Victor. Dit betreft helaas het laatste seizoen. Het seizoen was wat warrig, er gebeurt van alles maar toch ook weer niet veel. Het eind gaat ook heel snel en wordt bijna gehaast afgesloten. Als het een normaal seizoen was geweest, was het prima. Van een slotseizoen had ik een iets betere opbouw naar het eind verwacht. Daarbij had de verwijzing naar Love, Simon in de laatste scene ook niet gehoeven van mij. Ik bedoel, ik vond het heel leuk, maar de serie was goed genoeg om een origineel eind te krijgen. Nu werd dat ook nog eens geforceerd in het vluchtige eind. Klinkt erg negatief, maar op die punten na wel gewoon genoten van het seizoen en alle verhalen zijn in ieder geval netjes afgerond. is altijd nog beter dan die series die vroegtijdig geannuleerd zijn. Ook fijn dat het geen eind was waar alle problemen tussen Benji en Victor ineens voorbij waren, maar ze wel duidelijk steeds naar elkaar terugkeren. De verhalen van Felix/Pilar en Lake/Lucy vond ik dit seizoen interessanter dan Victor's verhaallijn en met wie hij dan ook was tijdens een van de afleveringen.