• 8.257.381 stemmen

Release datum: 30 september 2001

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Alias

In de spionageserie Alias draait alles om de studente en dubbelspionne Sydney Bristow. Sydney denkt al zeven jaar te werken voor een overheidsinstelling, maar als haar verloofde door SD-6 wordt vermoord, ontdekt ze dat ze werkt voor een terroristische tak. Ze benadert de CIA en gaat als dubbelspion voor ze aan de slag. Sydney gaat op missies voor SD-6, maar speelt alle informatie daarover door aan haar CIA-handlanger Michael Vaughn. Dat de twee zich sterk tot elkaar aangetrokken voelen, maakt de situatie nog eens gecompliceerder. Sydney loopt constant het risico ontmaskerd te worden. In de serie worden we betrokken bij geheime agentschappen, maken we kennis met de nieuwste gadgets en zijn we getuige van wereldwijde spionagemissies.

Seizoenen

Komt er een Alias seizoen 6?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Alias

Lebarron

dinsdag 8 december 2020
Alias seizoen 1 Sidney Bristow (Jennifer Garner) lijkt een gewone meid van midden-twintig. Ze studeert en werkt part-time bij de Bank Credit Dauphine. Deze bank is eigenlijk een dekmantel voor de geheime spionagedienst SD-6. Haar vader Jack Bristow(Victor Garber) werkt er ook maar met hem heeft ze een getroubleerde verhouding. Haar baas Arvin Sloane(Ron Rifkin) ziet ze als surrogaat. Helaas blijkt SD-6 een duistere organisatie die verantwoordelijk is voor de dood van zowel haar moeder als haar verloofde. Sidney besluit over te lopen naar de CIA. Die willen echter dat ze bij SD-6 blijft om zo van binnenuit de zaak op te rollen. Sidney zit dus gevangen in de wereld van internationale spionage. Haar enige vertrouwenspersoon is Michael Vaughn (Michael Vartan). Alias is niet vergelijkbaar met spionageserie als the Americans, 24 of Spooks. Het heeft meer raakvlakken met James Bond. Beetje vergezochte plots, soms karikaturale vijanden en heel veel coole gadgets. De serie vormde daarom destijds een meer luchtig vermaak. De cast is zeer goed. Garner speelt haar beste rol ooit net als Vartan. Victor Garber heeft een übercoole pokerface. Rifkin toont weer eens een geweldige schurk te kunnen spelen. Verder zijn er veel gastrollen van bekende acteurs en actrices o.a. Ethan Hawke, Lena Olin, Danny Trejo, Sonia Braga en Isabella Rosselini.