ad
  • 8.147.173 stemmen

Kampen om Tungtvannet (2015)

Drama / Oorlog | 1 seizoen
1 seizoen
3,77 32 stemmen + Mijn stem

Alternatieve titels: The Heavy Water War: Stopping Hitler's Atomic Bomb / The Saboteurs

Status: Beëindigd

Oorspronkelijke taal: Noors

Release datum: 4 januari 2015

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Kampen om Tungtvannet

Stockholm, 1933. Werner Heisenberg, de Duitse Nobelprijswinnaar in de natuurkunde, wordt gevraagd voor Hitlers geheime kernwapenprogramma. Voor het ontwikkelen van een atoombom heeft Heisenberg zwaar water nodig, een zeldzame stof die enkel in Noorwegen wordt geproduceerd. De Duitse interesse in zwaar water wekt argwaan bij de geallieerden, die er alles aan doen om het kernwapenproject te saboteren.

Social Media

Alle Media

Meningen over Kampen om Tungtvannet

avatar van Night's Watch

Night's Watch

woensdag 8 februari 2017
Kampen om Tungtvannet seizoen 1 Mooie miniserie over het Noorse verzet dat ,samen met de Britten, wil voorkomen dat de Duitsers ten tijde van de tweede wereldoorlog zwaar water uit Noorwegen halen om een atoombom te bouwen.

De miniserie bestaat uit 6 afleveringen van circa drie kwartier die stuk voor stuk voorbijvliegen, het zijn allen interessante afleveringen. Het sterkste punt hiervan zijn de beelden, Noorwegen wordt schitterend in beeld gebracht.

Ik vind het feit dat er maar zes afleveringen zijn het grootste nadeel van de serie, ik had veel personages liever dieper uitgelicht gezien. Denk hierbij aan Nobelprijswinnaar Werner Karl Heisenberg, een uiterst interessant personage dat slechts enkele malen belicht wordt. Het voelt enigszins incompleet maar de kwaliteit van het bestaande brengt mij op drieënhalve ster.
avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

vrijdag 30 december 2016
Kampen om Tungtvannet seizoen 1 Begin dit jaar gekeken en het was best indrukwekkend, maar het verhaal wat ze wilden vertellen had wel iets vlotter gemogen. Misschien was dit als lange film een beter idee geweest dan als mini-serie. Er zitten wel een paar hoogtepunten in, maar hetgeen waar het uiteindelijk om draait is wel heel snel voorbij. Dat voelde wel onbevredigend. Buiten dat een puike productie, knap gefilmd, decors, uniformen en andere zaken voelden authentiek aan en het acteerwerk was prima.