Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 95 minuten

ontwikkeld door Milan Boot
met Frans van den Heerik, Tiny van den Heerik en Jaap van Dok

Boxing ’82 vertelt het komische en bij tijden ontroerende verhaal van een boksschool in zwaar weer, die zich net als zijn leden terug omhoog probeert te knokken. Maar Boxing ’82 is meer dan alleen een plek waar mensen komen om te vechten – de school vervult in de soms harde omgeving van de Rotterdamse Afrikaanderwijk ook een sociale rol. De boksers en trainers zijn boven alles een familie. Sinds een incident, twintig jaar geleden, heeft de school aan geen enkele bokswedstrijd van de Nederlandse boksbond mogen deelnemen. Aangespoord door een nieuwe generatie jonge boksers krijgen de veteranen eindelijk de kans om te vechten voor eerherstel op een boksgala.

1. De Taart op de Kers
  2. The Elephant Man
  3. Meer Doen, Meer Dreigen
  4. Met het Scheermes tussen de Tanden
  5. De Rechtse Directe

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.