Mijn Series +

Roots (2016)

Miniserie, 360 minuten

ontwikkeld door Will Packer , Marc Toberoff en Mark Wolper
met Jonathan Rhys Meyers, Forest Whitaker en Malachi Kirby

In 1750 wordt in Gambia Kunta Kinte, zoon van Omore Kinte en zijn vrouw Binta, geboren. Kunta is opgeleid volgens de gebruiken van de Madinka, een volk uit West-Afrika. Hij is een ijverige student die hoopt ooit naar de universiteit te gaan. Nadat hij gevangen wordt genomen, wordt Kunta in 1767 verkocht aan Britse slavenhandelaren en naar Amerika getransporteerd. In Maryland komt hij in de handen terecht van John Waller, eigenaar van een tabaksplantage. Hier krijgt hij de slavennaam Toby. Kunta weigert echter deze naam te aanvaarden, met alle gevolgen van dien...

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Ik vond deze remake zelfs iets beter dan het origineel uit 1977. Heb genoten van deze remake.