Mijn Series +

Waco (2018)

Miniserie, 300 minuten

ontwikkeld door John Erick Dowdle en Drew Dowdle
met Taylor Kitsch, Michael Shannon en Melissa Benoist

In februari 1993 voert het Bureau of Alcohol, Tobacco, and Firearms, kortweg ATF genoemd, een inval uit bij een religieuze gemeenschap nabij Waco in Texas. Wat volgt is een 51-dagen durende strijd tussen de sekteleider David Koresh en diens volgelingen genaamd de 'Branch Davidians'.

1. Visions and Omens
  2. The Strangers Across the Street
  3. Operation Showtime
  4. Of Milk and Men
  5. Stalling for Time
  6. Day 51
avatar van brawljeff
Vanaf 24 januari in de Verenigde Staten te zien op Paramount Network (voorheen Spike TV).

avatar van james_cameron
Uitstekende zesdelige miniserie over de uitputtende belegering van Mt. Carmel, een religieuze gemeenschap nabij Waco in Texas, onder leiding van de charismatische David Koresh. Ik heb destijds wel iets van de situatie meegekregen, maar te oordelen naar deze objectieve reconstructie van de gebeurtenissen in februari 1993 zat de publieke opinie er destijds behoorlijk naast. De betrokkenen worden eerlijk neergezet en beide kanten worden gedetailleerd uitgewerkt. Knap opgebouwd en overtuigend in beeld gebracht, met uitstekend akteerwerk van de hele cast. Behoorlijk indrukwekkend.

avatar van Esteban
Zeer benieuwd naar. Ook naar Taylor Kitsch trouwens, die reeds bewezen heeft wel iets in z'n mars te hebben.

avatar van theo79
Zojuist de eerste twee afleveringen van gezien en vind het tot nu toe best boeiend. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van theo79
Serie inmiddels afgerond en ik vond hem erg goed en heftig. Ook het acteerwerk in deze serie is meer dan prima.

avatar van brawljeff
Prima miniserie, over een waargebeurd verhaal waar ik eigenlijk nog weinig van wist. De serie wisselt spanning en dialoog op een zeer goede manier af. Wat vooral opvalt zijn de goede acteerprestaties: Michael Shannon, Taylor Kitch, John Leguizamo.... maar het is vooral Paul Sparks die mij weet te overtuigen als het geweten van de 'sekte'. Toch ben ik niet kapot van Waco. Ik had graag iets meer diepgang gezien.

Wtf ze deden echt alles verkeerd wat je maar verkeerd kon doen.
Interessante serie