• 8.985.838 stemmen

#hetisingewikkeld - Seizoen 1 (2017)

Show titel: #hetisingewikkeld

Ontwikkeld door: Geoffrey Enthoven en Mariano Vanhoof

Met: An Miller, Ben Segers en Floor Van Boven

Oorsprong: België

Datum van release: woensdag 30 augustus 2017

Eerst uitgezonden op: Vier (België)

Plot #hetisingewikkeld

Lien en Peter hebben het allemaal: een goede baan, twee prachtige kinderen, toffe vrienden, een mooi huis en een kat. Maar de liefde is uitgedoofd, hun seksleven dood en de midlifecrisis klopt op de deur. Lien besluit om uit elkaar te gaan, maar zij en Peter krijgen het niet over hun hart om de kinderen wekelijks heen en weer te verhuizen. Daarom besluiten ze in hetzelfde huis te blijven wonen. Om de week slaapt de één in de kelder en de ander boven met de kinderen in huis.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

30 augustus 2017 (30 minuten)

Omdat Lien het gevoel heeft dat ze te veel gemist heeft in haar leven, begint ze al snel aan een inhaalbeweging, inclusief Tinder en hardnekkige katers.

30 augustus 2017 (30 minuten)

Ook Peter moet een nieuw leven zien op te bouwen. Terwijl het voor Lien allemaal veel vlotter lijkt te gaan, worstelt Peter een enorme identiteitscrisis.

6 september 2017 (30 minuten)

Lien is erin geslaagd om haar nieuwe vriend Seppe, een beginnend schrijver, het huis binnen te smokkelen, maar ze voelt zich schuldig tegenover de kinderen en Peter. De nieuwe huisregels komen onder druk te staan en algauw wordt duidelijk dat het huis delen toch niet zo'n makkelijke opgave is. Peter beseft ondertussen dat hij nog steeds van Lien houdt en wil er alles aan doen om haar terug te winnen voor het te laat is.

13 september 2017 (30 minuten)

Wanneer Lien een weekje in de kelder doorbrengt, wordt ze door de kinderen in bed betrapt met Seppe, en dit tot grote ergernis van Peter. Ine vraagt hulp aan Lien tijdens haar donorzoektocht.

20 september 2017 (30 minuten)

Peter past op de kinderen in de kelder, terwijl Lien een feestje organiseert voor enkele bevriende moeders. Valerie heeft al snel te diep in het glaasje gekeken en begint allerhande geheimen te delen over haar relatie met Koen. Wanneer Seppe plots opduikt, zorgt hij voor een domper op de feestvreugde.

27 september 2017 (30 minuten)

Lien brengt een week door in de kelder en maakt kennis met de nieuwe liefde van Peter, Charlotte. De gedachte aan een andere vrouw in huis baart haar zorgen en ze beseft plots wat er op het spel staat.

4 oktober 2017 (30 minuten)

Wanneer Peter de week in de kelder doorbrengt, krijgt hij bezoek van Charlotte. De vonk lijkt over te slaan tussen de twee, maar Peter voelt zich schuldig. Ondertussen vertelt Valerie aan Lien dat Peter haar eigenlijk terug wil. Lien zoekt hem op, maar komt in een wel zeer vervelende situatie terecht.

11 oktober 2017 (30 minuten)

Het is kerstavond. Lien heeft de perfecte avond gepland en zet alles op alles om het hart van Peter opnieuw te veroveren. Wanneer ze hoort dat hij Charlotte en haar zoontje heeft uitgenodigd om samen Kerst te vieren, zakt de moed haar in de schoenen. Wanneer ook de rest van de familie voor de charmes van Charlotte valt, wordt het Lien allemaal te veel.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Zo nu en dan wel eens moeten lachen met Ben Segers, maar verder toch veel te overdreven komedie die me zelden deed lachen. Denk dat ik niet helemaal in de juiste categorie val ook om hier veel plezier aan te beleven. Matige scenario's, matig acteerwerk (op Segers na dan), nah ik vond het niks.