Mijn Series +

Trollhunters - Seizoen 2 (2017)

Alternatieve titels: Trollhunters: Tales of Arcadia | Trollenjagers

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Guillermo del Toro
met de stemmen van Anton Yelchin, Charlie Saxton en Kelsey Grammer

Jim is een doodgewone jongen van vijftien wiens leven in een groot avontuur verandert nadat hij een magisch amulet vindt, waardoor hij in een ‘trollenjager’ transformeert. Samen met twee vrienden belandt hij in een eeuwenoud conflict dat zowel de levens van de mensen als van de trollen bedreigt. Met de hulp van enkele goedaardige trollen nemen ze het op tegen de gemene Bular en zijn leger van gevaarlijke monsters, die op wraak zinnen.

1. Escape from the Darklands
  11. Unbecoming
  12. Mistrial and Error
  13. In the Hall of the Gumm-Gumm King
avatar van brawljeff
De laatste 'verschijning' van acteur Anton Yelchin, die op 19 juni is overleden.

avatar van Alathir
Zeer goede serie. Waar in seizoen 1 duidelijk de hand wordt gelegd om de personages goed emotioneel op te bouwen en de band sterker te maken, maken ze daar in seizoen 2 ook aardig gebruik van. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het verder zal gaan. Als je fan bent van How to train your dragon dan is dit waarschijnlijk wel ook iets voor jou. Verder vond ik dat er een aantal referenties inzaten van LOTR. Eowyn die I'm no man zegt tegen de Witch King bijvoorbeeld of een Bular/Gunmar die wat wegheeft van de Balrog of Killahead Bridge dat me ook aardig deed denken aan Khazad Dum. Verder mixt del Toro een aantal van zijn eigen films. Zo doet het amulet me denken aan het horloge in Cronos en het openen van Trollmarket met een Heartstone deed me denken aan het meisje dat met krijt op de muur tekent in Pan's Labyrinth en dan ook ergens anders terechtkomt. Een mix dus van heel wat andere films etc maar zeker met een eigen insteek en world building. Dikke aanrader wat mij betreft.

Het is trouwens de eerste animatieserie waarbij ik het niet na enkele afleveringen opgegeven heb.