• 8.985.308 stemmen

Trollhunters - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titels: Trollhunters: Tales of Arcadia, Trollenjagers

Ontwikkeld door: Guillermo del Toro

Met: Kelsey Grammer (stemrol), Anton Yelchin (stemrol) en Charlie Saxton (stemrol)

Datum van release: vrijdag 23 december 2016

Plot Trollhunters

Jim is een doodgewone jongen van vijftien wiens leven in een groot avontuur verandert nadat hij een magisch amulet vindt, waardoor hij in een ‘trollenjager’ transformeert. Samen met twee vrienden belandt hij in een eeuwenoud conflict dat zowel de levens van de mensen als van de trollen bedreigt. Met de hulp van enkele goedaardige trollen nemen ze het op tegen de gemene Bular en zijn leger van gevaarlijke monsters, die op wraak zinnen.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Becoming: Part 1

23 december 2016 (23 minuten)

Een nieuwe dag breekt aan in Arcadia. Twee trollen vechten een heroïsche strijd uit met grote gevolgen voor de mensheid... En één jongen in het bijzonder.

2. 2. Becoming: Part 2

23 december 2016 (23 minuten)

Jim, die nog onder de indruk is van de kracht van de amulet, ontmoet zijn nieuwe mentors en ontdekt dat hij een heilige verantwoordelijkheid heeft gekregen.

3. 3. Wherefore Art Thou, Trollhunter?

23 december 2016 (23 minuten)

Jim en Tobi lopen over de trollenmarkt van Hartsteen, waar Jim met zijn training begint. De komst van de eerste menselijke trollenjagers zorgt voor veel ongenoegen.

4. 4. Gnome Your Enemy

23 december 2016 (23 minuten)

Terwijl Jim een stoomcursus trollengeschiedenis krijgt, wachten grote problemen – en een pestkop – hem op in de mensenwereld. Prima moment voor zijn eerste missie dus.

5. 5. Waka Chaka!

23 december 2016 (23 minuten)

Jim probeert nader tot Claire te komen op een schoolreis naar het museum, maar ontdekt dat mevrouw Nomura, de curator van het museum, een verontrustend geheim heeft.

6. 6. Win Lose or Draal

23 december 2016 (23 minuten)

Jim bereidt zich voor op de strijd tegen Draal, de ogenschijnlijk rechtmatige erfgenaam van het amulet. Maar hun vijandigheid leidt tot een verrassende samenwerking.

7. 7. To Catch a Changeling

23 december 2016 (23 minuten)

Gewapend met een eeuwenoud opsporingsinstrument voor trollen gaan Jim en Toby op weg om de Changelings onder hen te ontmaskeren. Claire doet Jim een verleidelijk aanbod.

8. 8. Adventures in Trollsitting

23 december 2016 (23 minuten)

Draal maakt het zich gemakkelijk in zijn nieuwe huis. Jim biedt aan om te babysitten zodat hij erachter kan komen of Enrique, het broertje van Claire, een Changeling is.

9. 9. Bittersweet Sixteen

23 december 2016 (23 minuten)

De zestiende verjaardag van Jim zit vol verrassingen, waaronder een angstaanjagende nieuwe trollensoort die immuun is voor de effecten van zonlicht.

10. 10. Young Atlas

23 december 2016 (23 minuten)

Draal geeft Jim een door trollen gemaakte totem om zijn zorgen over Claire weg te nemen. Maar de nieuwe overmoed van Jim leidt tot een opzienbarend inzicht.

11. 11. Recipe for Disaster

23 december 2016 (23 minuten)

Claire wordt steeds achterdochtiger. De moeder van Jim nodigt Strikker uit om te komen eten, maar de spanning is om te snijden.

12. 12. Claire and Present Danger

23 december 2016 (23 minuten)

De Killaheadbrug is klaar, maar de deur naar het Donkere Land wil nog steeds niet opengaan. Jim wordt gedwongen Claire de waarheid te vertellen als ze een doelwit wordt.

13. 13. The Battle of Two Bridges

23 december 2016 (23 minuten)

Twee felle gevechten breken uit als Bular en Strikker aan Jim de opdracht geven om de brug te openen en Gunmar en zijn leger te bevrijden uit het Donkere Land.

14. 14. Return of the Trollhunter

23 december 2016 (23 minuten)

Claire gaat voor het eerst naar de trollenmarkt van Hartsteen en Jim wordt door een geest opgeroepen. Elders wekt Strikker een eeuwenoude moordenaar.

15. 15. Mudslinging

23 december 2016 (23 minuten)

Jim zoekt naar een manier om Gunmar te doden zodat Claire haar broer mee naar huis kan nemen. Strikker hongert naar macht en keert met Anker Rot terug naar Arcadia.

16. 16. Roaming Fees May Apply

23 december 2016 (23 minuten)

De helden starten een gevaarlijke zoektocht naar de eerste Triumbische steen. Anker Rot maakt een talisman waarmee het lot van Strikker en Barbara wordt verbonden.

17. 17. Blinky's Day Out

23 december 2016 (23 minuten)

Een nauwelijks herkenbare Blinkie ervaart wat het betekent om mens te zijn. Anker Rot bepaalt voor Jim een lot dat erger is dan de dood.

18. 18. The Shattered King

23 december 2016 (23 minuten)

Tijdens hun zoektocht naar de tweede Triumbische steen komen de helden diep in onbekende moeraslanden terecht. Claire vraagt Jim haar danspartner te worden.

19. 19. Airheads

23 december 2016 (23 minuten)

Toby en Claire nemen een trollenjagertaak op zich zodat Jim een Lentebalopdracht kan winnen. Ondertussen leren ze ook omgaan met nieuwe wapens.Een bende pixies komt naar Arcadia Oaks High en veroorzaakt grote paniek onder de leerlingen. Anker Rot doet Jim een verrassend voorstel.

20. 20. Where Is My Mind?

21. 21. Party Monster

23 december 2016 (23 minuten)

De Changeling die zich voordoet als het broertje van Claire, geeft een feest voor de trollen van Arcadia. Jim en Toby proberen de ring van Strikker te bemachtigen.

22. 22. It's About Time

23 december 2016 (23 minuten)

Elke seconde telt als Jim aan Kairosect vraagt om de ring van Strikker te stelen, zijn moeder te redden en de tweede Triumbische steen te vinden.

23. 23. Wingmen

23 december 2016 (23 minuten)

Een trollenkoningin komt van ver om AAARRRGGHH!!! mee naar huis te nemen, waardoor zijn vreselijke geheim wordt onthuld. Strikker vraagt Jim om bescherming.

24. 24. Angor Management

23 december 2016 (23 minuten)

Jim moet wel samenwerken met Strikker om Barbara in leven te houden. Kabouter Chompsky keert terug uit het Donkere Land met belangrijk nieuws over Enrique.

25. 25. A Night to Remember

23 december 2016 (23 minuten)

Nu het leven van Barbara in gevaar is, moet Jim snel de toverspreuk opheffen die haar aan Strikker bindt. Anker Rot valt Toby en Claire aan.

26. 26. Something Rotten This Way Comes

23 december 2016 (23 minuten)

De helden maken zich op voor de onvermijdelijke invasie door Anker Rot en voor het gevecht van hun leven. Jim ontdekt waar de laatste Triumbische steen zich bevindt.

avatar van mrdig

mrdig

Geschreven door Guillermo del Toro en gemaakt voor Netflix door Dreamworks.

De 1e helft van de afleveringen heb ik in het Nederlands gezien met de kids. Vervolgens zelf door gaan kijken in het Engels, want tot mijn verrassing blijkt het ook toffe vermakelijke serie voor de volwassenen. Ik kwam er ook pas later achter dat het gebaseerd is op een boek van Guillermo del Toro, toch niet de minste regisseur.

Kortom, een animatie serie voor jong en oud. Aanstelijke personages, mooie animatie, intrigerend en fantasierijk verhaal en prima voice-acting waaronder 1 van de laatste rollen van Anton Yelchin (overleden acteur, oa. bekend van Star Trek).

Dit materiaal leent zich overigens ook uitstekend voor een epische game, benieuwd of dat er gaat komen.

Het duurde even voordat ik erin zat, met name de eerste zes afleveringen vond ik niet al te interessant. Daarna werd het beter en zat ik in het verhaal. De serie is visueel prachtig en, zoals ook aangegeven door mrdig hierboven, ontzettend fantasierijk. Ik mis echter wel wat humor en daarnaast vind ik de stemmen niet altijd even goed overkomen met het personages in de serie. Toch heb ik me redelijk geamuseerd met de serie. 6,5 van de 10.