Mijn Series +

Trollhunters - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titels: Trollhunters: Tales of Arcadia | Trollenjagers

Animatie / Avontuur

ontwikkeld door Guillermo del Toro
met de stemmen van Kelsey Grammer, Anton Yelchin en Charlie Saxton

Jim is een doodgewone jongen van vijftien wiens leven in een groot avontuur verandert nadat hij een magisch amulet vindt, waardoor hij in een ‘trollenjager’ transformeert. Samen met twee vrienden belandt hij in een eeuwenoud conflict dat zowel de levens van de mensen als van de trollen bedreigt. Met de hulp van enkele goedaardige trollen nemen ze het op tegen de gemene Bular en zijn leger van gevaarlijke monsters, die op wraak zinnen.

1. Becoming: Part 1
  2. Becoming: Part 2
  3. Wherefore Art Thou, Trollhunter?
  4. Gnome Your Enemy
  24. Angor Management
  25. A Night to Remember
  26. Something Rotten This Way Comes
avatar van mrdig
Geschreven door Guillermo del Toro en gemaakt voor Netflix door Dreamworks.

De 1e helft van de afleveringen heb ik in het Nederlands gezien met de kids. Vervolgens zelf door gaan kijken in het Engels, want tot mijn verrassing blijkt het ook toffe vermakelijke serie voor de volwassenen. Ik kwam er ook pas later achter dat het gebaseerd is op een boek van Guillermo del Toro, toch niet de minste regisseur.

Kortom, een animatie serie voor jong en oud. Aanstelijke personages, mooie animatie, intrigerend en fantasierijk verhaal en prima voice-acting waaronder 1 van de laatste rollen van Anton Yelchin (overleden acteur, oa. bekend van Star Trek).

Dit materiaal leent zich overigens ook uitstekend voor een epische game, benieuwd of dat er gaat komen.

avatar van Robbie.T.
Het duurde even voordat ik erin zat, met name de eerste zes afleveringen vond ik niet al te interessant. Daarna werd het beter en zat ik in het verhaal. De serie is visueel prachtig en, zoals ook aangegeven door mrdig hierboven, ontzettend fantasierijk. Ik mis echter wel wat humor en daarnaast vind ik de stemmen niet altijd even goed overkomen met het personages in de serie. Toch heb ik me redelijk geamuseerd met de serie. 6,5 van de 10.