Mijn Series +

Basta - Seizoen 1 (2011)

Belgiƫ
Komedie / Reality

ontwikkeld door Jonas Geirnaert, Lieven Scheire, Koen De Poorter en Jelle De Beule
met Koen De Poorter, Jelle De Beule en Lieven Scheire

De kleine man is het geliefkoosde doelwit van allerhande grote en kleine schurken en boosdoeners, van malafide bedrijven en onbetrouwbare instanties. De vier jongens van Neveneffecten vinden dat het genoeg geweest is en gaan op geheel eigen wijze over tot actie. Soms met veel theatrale gestes, andere keren zo goed als ongemerkt. En heel af en toe doet het een heel klein beetje pijn. In de ogen van de vier jongens glinstert een mengsel van strijdlust, zoete revanche en pretlichtjes.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van AOVV
De volle mep voor deze reeks van de Neveneffecten, die zowel op puur humoristisch als satirisch vlak fantastisch werkt. Jelle De Beule, Koen De Poorter, Jonas Geirnaert en Lieven Scheire gaan hier op geweldige wijze de strijd aan tegen het onrecht dat (vaak) de gewone man overvalt. En dat levert gewoon erg scherpe, goede televisie op.

Ik ga er niet al te veel over uitweiden, gewoon kijken is de boodschap!

5 sterren

Inderdaad een zeer goed programma ik volgde het ook elke week destijds

Ik als Nederlander moet bekennen dat voor mij de Vlaamse publieke omroep een stuk beter en creatiever is dan die van ons. Het heeft net dat stukje meer.

avatar van Dorstigjimmyke
Dit staat in Corona-tijd gratis op Telenet. Wat een geweldige televisie is dit. Dit hoort minstens in de top 10 van programma's in Vlaanderen. Hoe dat die zaken onderuit halen. Die hebben dus echt zaken veranderd in onze maatschappij met deze televisie.